יקירותיי ויקיריי, מורות ומורי ישראל. הרגע הזה, על סִפה של שנת לימודים חדשה, הוא תמיד מרגש, ואפילו מפעים. זה הרגע שבו הכל פתוח. פתוח אומנם לחששות ולאי־הוודאות, ובמיוחד בשנה כזאת, בצל משבר הקורונה וחשש ההידבקות, הסגרים והבידודים - אבל הרגע הזה פתוח גם להזדמנויות: לקשרים החדשים שייווצרו עם הילדים, למפגשים החד־פעמיים עם הנערה או הנער שמתמודד עם קושי ייחודי, לדיונים מאירי עיניים עם כיתה תוססת.

יש כל כך הרבה שאפשר לעשות!

בעוד מספר רגעים אתם תצאו לפגוש את הילדים שלנו ותתחילו שנה נוספת שבה תקנו להם לא רק ידע – אלא גם כלים, שיאפשרו להם להאמין בעצמם, לגדול ולהתפתח, להגשים את כל החלומות.

אבל ממבט גבוה יותר, ההזדמנות העצומה שניתנת בידכם היא ההזדמנות לעצב במו ידיכם את דור העתיד של מדינת ישראל. מי שיגדלו להיות המדענים, הרופאות והרופאים שיתמודדו עם המגיפות הבאות, הספורטאיות שייצגו אותנו באולימפיאדות שיבואו, היוצרים ואנשי הרוח שיספרו את הסיפור של המקום הזה, המפקדים שינהיגו כל מערכה שלא תבוא, המנהיגות שיובילו את המדינה, וכן, גם המחנכות והמחנכים שיעצבו את הדור הבא־הבא.

הנזק ששנת הקורונה הקודמת הסבה לילדי ישראל קשור לא רק לפערים שצברו בתחומי הלימוד ובמיומנויות הלמידה. השנה המשובשת שעברה עלינו איימה לנתק את הילדים שלנו מהסיפור שלנו, של הקהילה המקומית והחברה הישראלית. זה הסיפור שאתם מספרים לילדים שלנו יום־יום, בדיבור ובמעשה. הסיפור על הערכים והאמונות ששומרים אותנו יחד, והופכים אותנו מלוכדים וחזקים – נוכח כל התלאות וכל המכשולים.

תודה לכם ולכן, מחנכות ומחנכי ישראל, על העבודה הקשה, השעות הארוכות, אבל יותר מכל – על הכוונה, על הרוח, על העין הפקוחה והלב הפתוח. אנחנו מפקידים בידיכם את היקר לנו ביותר. אנחנו מפקידים בידכם את העתיד. ויודעים שיש לנו על מי לסמוך.

ולכם, תלמידות ותלמידים יקרים - אל תוותרו. המשיכו לחלום. האמינו בעצמכם. תנו למורים ולמורות את הכוח להאמין בכם, להחזיק לכם ידיים.
מבית הנשיא אני שולח ברכות לשנת לימודים פורייה, שנה של מפגש, שנה של חברות, שנה של שמחה ובריאות.