לפשיעה הפלילית במגזר הערבי וברחוב הערבי יש קשר ישיר לפשיעה לאומנית ולטרור. ארגוני הפשיעה במגזר הערבי הפכו למעסיקים גדולים של מובטלי המגזר, שהפכו ל"חיילים" מקבלי משכורת. הם שולטים במסחר ובשלטון המקומי ועל פיהם יישק דבר. את הגילויים החיצוניים של התופעות הללו אנו רואים ושומעים מדי יום, אבל הרבה יותר מסוכנים הם התהליכים שמתחת לפני השטח.

החיבור בין הטרור לפשיעה מוכר שנים. במקביל לפשיעה הרגילה מתפתחת פשיעה לאומנית: מסחיטת דמי חסות, דרך הברחות וסחר בסמים, הלבנת כספים, בנייה בלתי חוקית ועד למעשה סדום בקטינה יהודיה, וכמובן, הטרור החקלאי, שמעביר בהתמדה את השליטה על החקלאות בישראל לידיים ערביות. המגזר הערבי מודע לה, ורק אנחנו טומנים את ראשינו בחול.

כדאי שנזכור שהראשונים להפוך לוחמי חירות, עם פרוץ העימות המזוין עם הפלסטינים באירועי אוקטובר 2000, היו העבריינים שהכירו היטב את אופן התפקוד של המשטרה והצבא וידעו להתל בהם. היום הכנופיות החמושות הללו משוטטות בבסיסי צה"ל, מטילות אימה על ערי הפריפריה ועל הערים המעורבות, ומתכוננות למלחמה שבה יוכלו לעשות שימוש בנשק שלהן למטרות לאומיות. הפוטנציאל הזה לא נעלם מעיניהם של חמאס וחיזבאללה, שיעשו הכל כדי שהוא ימומש במלואו.

אנחנו ממשיכים לחשוב שדי בחוק הקיים ובעשייה של "עוד מאותו דבר", ושמשטרת ישראל תוכל להשתלט על האירועים אם רק תרצה, ולא מבינים שהמצב יצא כבר מזמן משליטה. אם חפצי ריבונות אנחנו, כדאי שנצא לכבוש מחדש את מדינתנו, אחרת נקרוס לתוך עצמנו.
כל מי שמדבר היום על הכשל בגלל מספר השוטרים, תקציב המשטרה ומצבה, חייב להבין שלא מדובר רק בכמות ובמספרים. אין גיבוי, ואם לא יהיה שינוי תודעתי ויינתן גיבוי למשטרה, נמצא את עצמנו במלחמה.

הטרור והפשיעה במגזר הערבי משתלבים ולעיתים חד־הם. שריפת מכוניות, למשל, אינה גניבה ופשע אלא מעשה עם רקע לאומני, כמו שהיו בעכו ובלוד.

בשורה התחתונה מדובר במלחמה על הבית וצריך לשנות את התפיסה. בתי המשפט, למשל, צריכים להתעורר ביחסם לפושעים. יש חשש לנקוט בענישה מחמירה ולכן הבעיה הגדולה ביותר היום בישראל היא לא החמאס או הגרעין האיראני אלא המלחמה שאנחנו חווים מבפנים. התחושה היא של הכלה - ואין הרתעה.

צריך לזכור כי להיעדר משילות יש תופעת לוואי הקרויה ויג'ילנטיות או ויג'ילנטיזם (Vigilante) - נטילת החוק לידיים. כשאזרחים מרגישים מאוימים הם מתאגדים יחד וצוברים נשק, ולבסוף הם גם יעשו בו שימוש. התארגנויות כאלה כבר מתהוות בערים המעורבות ובערי הפריפריה. שאריות הריבונות הישראלית בפריפריה מתקיימות בזכות האזרחים היהודים, אבל כשהם יתחילו לבצע פעולות שיטור בעצמם, אז תקרוס המדינה היהודית המתאבדת לתוך עצמה.