היום (רביעי) תתקיים הכרעת הדין במשפט הרצח של אחותי הקטנה מיכל סלה. היא נרצחה באכזריות בביתה בידי האיש שלה ואבי בתה, אלירן מלול.

כיצד יכריעו השופטים? לכאורה נדמה שזה פשוט והרי "הזירה מדברת", כך הסבירו לי חוקרי המשטרה. לפני שהוא דקר אותה למוות, הוא גם היכה אותה באכזריות והיא נלחמה על חייה. היא נמצאה חבולה בראשה כי הוא ניפץ עליה את ארון הבגדים, קווצות משיערות ראשה טבולות בדמה נמצאו ליד עריסת התינוקת. במכון לרפואה משפטית באבו כביר חשפו שהוא גם חנק אותה בידיו. "מיכל התחננה על חייה. והוא לא ריחם עליה", אמרה לי אמא. "אני הייתי צריך לשמור עליה", אמר לי אבא. האם השופטים יעתרו לתחנוני הרוצח, שהוא גם אומן הונאה מיומן? האם הם רחומי לב כמיכל?

בפרקליטות הסבירו לי שהמקרה לא פשוט כמו שנדמה לנו, כי יש רפורמה חדשה בעבירת ההמתה ועבירת הרצח פוצלה לרצח בסיסי ורצח בנסיבות מחמירות. אין תקדימים משפטיים ולמעשה, הכרעת הדין במקרה של מיכל תשפיע על פסיקות במקרים דומים בעתיד.

שנתיים ושלושה ימים בדיוק נמשך עינוי הדין הזה. הפאזל שאנחנו שוב ושוב מנסים להרכיב בראש ולהכיל בלב. היום כל המשפחה שלנו תגיע בהרכב מלא לבית המשפט ונזכה לתשובה: האם מלול יימצא אשם בעבירת "רצח בנסיבות מחמירות"?

היום הזה אולי יהיה סיום פרק של משהו משמעותי. אולי פצע הלב השותת יוכל להגליד לצלקת. אולי נוכל סוף סוף לקבל לידינו את יומן החיים של מיכל ואת הטלפון הנייד שלה. ואולי לא. אולי לפנינו דיונים נוספים בבית המשפט של טיעונים לעונש, גזר דין, ערעור. וגם פרקים חדשים, כמו משפט אזרחי, דיוני אפוטרופסות על התינוקת היתומה, חופשות מהכלא לרוצח, בקשות חנינה מהנשיא, ניכוי שליש ובהמשך מתישהו גם יציאה לחופשי של רוצח אהובתנו בדם קר, שהוא גם אומן הונאה.

שופטי ישראל, לזכר הקורבנות ולמען החיים, עליכם לצופף שורות במאבק בתופעת רצח נשים בביתן. אפס סובלנות, אפס רחמים ואפס שיקום לרוצחים נרקסיסטים שהפכו ילדים ליתומים וגדעו חיים ומשפחות. היעד - אפס נרצחות בשנה.

רצחת? מאסר עולם. תאבד הכול. הרחקה לצמיתות מהחברה האנושית. ללא חופשות מהכלא, ללא קציבת עונש וללא ניכוי שליש או ניכוי מנהלי. ואם זה נכון מה שאמר לי בכיר בממשלה ומדינת ישראל משחררת רוצחים לחופשי משיקולים כלכליים גרידא, אז שיחשבו מסלול מחדש, כי יש עוד פתרונות כלכליים. ננסי רייגן אמרה "יותר אנשים היו חיים היום, אילו היה עונש מוות".

לילי בן עמי היא אחותה של מיכל סלה ומייסדת עמותת פורום מיכל סלה. לתרומות michalsela.org.il.