ראשית, אני מרכין את ראשי בפני משפחות הנרצחים בפיגוע בבאר שבע. אני בטוח שאני מדבר בשם הרוב המכריע של האוכלוסייה הבדואית בנגב והציבור הערבי בארץ בכלל, כשאני מבקש למסור את תנחומיי הכנים למשפחות על האסון הנורא ועל הרצח הנפשע של רוצח נבזה, שאין לי די מילים לגנות אותו.

האלימות היא לא דרכנו. מי שמכיר את האוכלוסייה הבדואית בנגב, את החיבור שלה לבאר שבע, עיר הבירה של הנגב, יודע שהאיש שביצע את הפיגוע אתמול דקר לא רק את הנרצחים ולא רק את הציבור היהודי אלא גם אותנו – הציבור הבדואי הגדול שחי בנגב. באר שבע היא הבירה של רוב הבדואים בנגב. אנחנו חלק מהמרקם היומיומי של העיר הזאת. אנחנו עובדים כאן, נותנים שירותים כאן, מתפרנסים כאן ולמעשה חיים פה לצד אחינו היהודים כל הזמן.

מי שרוצה להבין את עוצמת הקשר שלנו לבאר שבע ולתושבים שלה יכול להגיע בימי החגים שלנו ולראות איך מרכז ביג חצי ריק, כי המשפחות הבדואיות לא באות לערוך קניות אלא עסוקות בחגים שלנו. לכן ברור למה כל המנהיגות הבדואית מגנה בתוקף ובחריפות את המעשה הנפשע הזה.

יתרה מזאת, אנחנו רוצים שיהיה ברור לכל אחד מבני הקהילה שלנו שאנחנו נוקיע מקרבנו כל אדם שחושב מחשבות כאלה או חלילה חושב שזה מעשה ראוי. זאת לא דרכנו, ולכן אנחנו מקפידים לצאת נגד המפגע הזה בריש גלי ובכל הכוח.

הכותב הוא ראש מועצת אל־קסום בנגב