זכות גדולה נפלה בחלקי להיות ראש העיר ירושלים. בבואי היום לשיר לה ולכל תושביה אני שר לה כאשר אני מלא בהודיה לבורא עולם על שהביאני לכך. קטונתי מצעיר בניה ומאחרוני המשוררים. בעבורי, אין דבר ותפקיד חשובים יותר מאשר לשרת את העיר ואת תושביה. בשבילי, זהו סוף המסע. אין יעד או מטרה נעלים יותר.

יום ירושלים הוא יום חג. גם לעיר שלנו שמציינת ביום הזה את חיבורה מחדש וגם לכלל מדינת ישראל. זהו חג לאומי ולא רק מקומי. בחג ירושלים השנה, אני רוצה לשאוף את האוויר שלה, הצלול מיין, ולהתבונן ביופייה ההולך ומתגבר, כאשר העיר שלנו מתפתחת ומתחדשת בעוד ועוד פינות חמד ומרחבים ציבוריים מטופחים.

ירושלים בתהליך של מהפכה. היום ניתן כבר להבחין בניצני המהפכה, ואולי ראוי יותר לומר מהפכות אשר העיר האהובה שלנו עוברת. העובדה שירושלים שבה להיות עיר נקייה כבר לא חדשה, ולטוב מתרגלים במהרה, אבל ניתן כבר להבחין בכך שהיא יותר ויותר מרהיבה. ברבים מרחובות העיר פורחים העצים שנטענו, מעניקים מצלם לצועדים בדרכים ומיתמרים מעל שדרות וצירים שהפכו למטופחים. אכן, עברנו תקופה של טלטלה לא פשוטה, אך כבר היום כבישים רבים הפכו לנעימים למראה ולנסיעה – ועוד היד נטויה.

גם במהפכת התחבורה הציבורית ניתן כבר לחוש, וביום ירושלים הבא תגיע הרכבת הקלה עד לבית החולים הדסה, והפסים והמסילות עוד מתרבים בה. מי שנושא מבט לעבר גבעת רם יכול להבחין בפארק החדשנות החדש שנבנה בשטח האוניברסיטה, ויספק אלפי מקומות עבודה בתעשיית ההייטק, לצד מרכז חדשנות. בתלפיות, כבר הוגשו תוכניות ראשונות על ידי יזמים פרטיים, בדרך להפיכת ירושלים לעיר מתקדמת ומרהיבה; עיר המבטיחה עתיד נפלא, לצעירי ירושלים ולרבים אחרים.

היזמים כבר רואים את הניצנים ומזהים שירושלים הופכת להיות הדבר הלוהט הבא בישראל. התבשרנו זה עתה שירושלים מבצרת את מעמדה כמטרופולין. ועוד לא דיברנו על ההתחדשות העירונית שתספק פתרונות דיור לצד צדק סביבתי וחברתי. שמירה על עמק לבן והגנה על השטחים הפתוחים כבר אמרנו?

העיר שלנו עברה שנים לא פשוטות, ורבים עזבו אותה, אך אני מאמין שלא לבלי שוב. אני מבטיח: נמשיך בדרך המהפכה שכבר התחילה, נחבר את העיר ואת תושביה, נשכין שלום בתוכה בין כל חלקי האוכלוסייה, נמשיך לספק ולקדם חינוך מעולה, דיור לכל צורך ומטרה, גנים מטופחים ומרחב ציבורי שוקק ומזמין. אני מאמין באמונה שלמה שנצליח לסובב את הגלגל, להשיב את הצעירים לירושלים ולהביא אליה גם רבים אחרים. זה לא יקרה ביום אחד, אבל אני מאמין במהפכה הזאת. את ניצניה רואים כבר עכשיו.

יש המכנים את החזון הזה, את השיר הזה לירושלים, חלומות באספמיה, אך אני אומר: האמינו, יום יבוא. זה חזון ולא רק חלום. אני משוכנע שבחג ירושלים הבא, בשנה הבאה, המפקפקים במהפכה יצטרפו אליי לשירה, ויחד איתי יקראו בקול גדול: ואף על פי כן, נוע תנוע. 

הכותב הוא ראש עיריית ירושלים.