ליום ההולדת שלי בקיץ 2014 הדר הביא לי סחלב במתנה, הפרח האהוב עלי. יום אחרי כן התחיל מבצע "צוק איתן" ומאז הפרח שלי, סגן הדר גולדין, עדיין שבוי בעזה. שלשום היינו בהר הרצל ליום הזיכרון ל"צוק איתן" - יום ההולדת 8 שנים ל"צוק איתן".

אני לא שלחתי את הדר לעזה. בני גנץ, רמטכ"ל צה"ל ב-2014 שלח את הדר לעזה בזמן הפסקת אש, בידיעה שחמאס מפרים את כל הפסקות האש. זה אותו בני גנץ, שר הביטחון בשנים האחרונות, שמפקיר את הדר כבר שמונה שנים בעזה בזדון. זה בני גנץ שאומר לי - יש לי דברים יותר חשובים לעשות מהעניין שלך.

העניין שלי ושל זהבה, אמא של אורון שאול, זה בני גנץ ששלח את הדר ואורון חיילי צה"ל למגר את הטרור מעזה. זה העניין של בני גנץ, גם האחריות וגם הסמכות, להחזיר את החיילים מעזה - כי צה"ל לא משאיר חיילים מאחור. כבר באחד באוגוסט 2014, כשהדר נחטף דרך מנהרות הטרור בעזה, בני גנץ פקד שלא להיכנס למרפאה באל פאג'ר ברפיח כדי להציל ולהחזיר את הדר. בני גנץ החליט להשאיר חיילים מאחור.

בני גנץ הבטיח בבחירות: כשיהיה לי תפקיד משמעותי אני מיד מחזיר את החיילים מעזה, לפני שנה ב"שומר חומות" הצהיר בארץ ובחו"ל "ש' תמורת ש'" (שיקום תמורת שבויים). אבל בני גנץ שר הביטחון משקם את עזה, ועושה עסקים עם הארכי-טרוריסט יחיא סנוואר על בסיס יומי, ולא דורש את השבת החיילים מעזה.

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

חייבים לדרוש מביידן לפעול

שלשום בטקס הזיכרון ל"צוק איתן" אמר בני גנץ - לא תהייה הסדרה עמוקה ופיתוח ללא השבת הבנים. אותו בלוף של נתניהו ועם תוספת של "פיתוח". כמה אפשר לשקר לנו, לחיילים, ולכל אמא שעתידה לגייס את ילדיה לצה"ל. בני גנץ למד את המילה "מחויבים" (שפרושה להגיד ולא לעשות) מנתניהו (רק שבני גנץ לא שקרן טוב). בכל יום כשבני גנץ מורה וחותם למתפ"ש על כל דולר ו/או יוזמה כלכלית בעזה, הוא יכול וצריך להשיב את הדר ואורון הביתה. בכל יום נכנסים עשרות אלפי עזתים לישראל לעבודה. גנץ צריך להודיע שיוריד כל יום 1000 פועלים עד שישיבו לנו את החיילים שלנו, הדר ואורון, הביתה. לעומת זאת, המציאו שקר חדש "כלכלה תמורת ביטחון". החיילים שלנו הם הביטחון והחוסן שלנו ושל מדינת ישראל, וההפקרה של הדר ואורון כאתנן לטרור הם ההיפך.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

הדר נהרג ונחטף למנהרות באוגוסט 2014 תוך הפרה של הפסקת אש הומניטרית שערבה לה ארצות הברית, כאשר ג'ו ביידן היה סגן של הנשיא ברק אובמה. הנשיא ביידן שמגיע לביקור ממלכתי בישראל הוא ערב וגם חייב לנו את השבתו של הדר מעזה. ראש הממשלה יאיר לפיד וכל פרסונה שתפגש עם הנשיא ביידן חייבת לדרוש ממנו את השבת הדר ואורון בעדיפות ראשונה. רק לארצות הברית יש את הניסיון, היכולת, והמנופים על המדינות התומכות בעזה (מצרים, קטאר, טורקיה). צריך לבקש מביידן פעולה להשבת הבנים מעזה. אני רוצה לפגוש אותו כי הוא גם אב שכול.

הימים ימי "צוק איתן" ואנשים טובים מתעניינים בתחושותיי ומספרים לי שאני בליבם. אני מבקשת מכל אחד ואחת לפעול במעגלי החיים שבם הם נמצאים כדי להשיב את הדר ואורון. בבקשה עזרו לי ולכם לחזור הביתה, אל מי שאנחנו ואל הערכים שלנו, וזו תהיה מתנת יום הולדת הכי שווה לכולנו.