בל"ד היא מפלגה לאומית ערבית־פלסטינית, אנטי־ציונית, שקשה למצוא סיבה סבירה לחיות איתה בשלום, כפי שזה ניכר מהמצע שלה: "בל"ד היא חלק מהעם הפלסטיני, אשר נותר על אדמתו בארץ מולדתו לאחר הנכבה. אנו חיים במשטר שאינו חפץ לשמש כמדינת כל אזרחיה, אלא דבק בניגוד לרצוננו בהיצמדות המהותית של המדינה להגדרות זהותה היהודית בהתאם לאידיאולוגיה הרשמית שלה, הציונות. בכך, זה נוגד את האפשרות של קיום בשוויון מלא. משטר זה משקף את ההתעלמות מהצדק. כל דרישה של בני המיעוט הפלסטיני לתיקון המשטר נתקלת בהתנגדות של הממסד השלטוני ומתוארת כקונספירציה".

ויש עוד הרבה ביטויים דומים, שלא ינעמו לאוזניים יהודיות. על בסיס דברים אלה הגישה השבוע ישראל ביתנו בקשה לפסול את יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה מהתמודדות בבחירות לכנסת ה־25. הטענה היא שהוא פוסל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, מסית לגזענות ותומך בטרור. אלא שהבקשה נגנזה בשלב זה.

בימים רגילים, אין ספק שמפלגות הימין, שבעבר הצהירו לא אחת שהן יתמכו בפסילת מפלגות ערביות - ובפרט פסילת בל"ד האנטי־ציונית - היו מצטרפות בשמחה לבקשת הפסילה. אולם כשמדובר באינטרסים פוליטיים, בלהט הבלתי נלאה של הליכוד עם הימין והחרדים לחזור לשלטון בכל מחיר – אז אין אידיאולוגיה, אין מדינה ואין אלוהים. במיוחד כאשר זה כמעט ודאי שאם בל"ד תתמודד בבחירות הקרובות, היא לא תעבור את אחוז החסימה. בימין מעדיפים כמובן את בל"ד מתמודדת ו"מבזבזת" את קולות הערבים, שאמורים כביכול לתמוך בממשלת השינוי.

מסתבר שזה הימין של ימינו. זאת האידיאולוגיה של אלה שלאורך שנים טענו וטוענים שצריך להוציא את בל"ד מחוץ לחוק יחד עם סאמי אבו שחאדה, שהביע בזמנו תמיכה פומבית בביטול ההמנון ודגל המדינה. כהמשך ישיר לפארסה המגוחכת הזו, השיק השבוע הליכוד את ערוץ "השייח' אבו יאיר" בטיקטוק.

מדובר בערוץ שמגמתו ברורה ושקופה - להאדיר את שמו של המנהיג הדגול בנימין נתניהו ולהציג אותו כמי שפעל ויפעל למען המגזר הערבי. כל זה מלווה בסרטונים מהעבר, שבהם נראה נתניהו שותה קפה באוהלי קידר עם מנהיגי הבדואים, מלווה במוזיקה ערבית אותנטית שמדברת על גבורה, גיבורים ואומץ לב. שוב ושוב נתניהו מוצג כמנהיג החזק, מי שיכול להבטיח לבדואים, ובכלל לערביי ישראל, ביטחון אישי וביטחון כלכלי.
המסר הוא שרק הליכוד יכול להבטיח לערביי ישראל שנות ביטחון ושגשוג, וכל זה מלווה בהבטחה קולית של נתניהו: "אני מתחייב באופן אישי להבטיח ביטחון לכל אחד ואחת מכם. נפעל כפי שפעלנו בזמנו נגד ארגוני הפשע בחברה הישראלית".

הצפייה של המתבונן מהצד בערוץ "השייח' אבו יאיר" מעוררת בו גיחוך נוכח האבסורד הזועק לשמיים. מי שהפקיר את הנגב לאורך 12 שנות כהונה והותיר את הדרום ללא משילות, מתייצב בטיקטוק כגיבור שפעל למען הנגב והדרום, למען ערביי ישראל, כמי שהביא ביטחון ושגשוג. כל זאת תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות הקשה של ימים אלה בדרום – שהיא תוצאה ישירה של מחדליו.

מנגד, ייתכן שערוץ "השייח' אבו יאיר" לא נועד לקושש קולות בפזורה הבדואית ובכלל בקרב הציבור הערבי. מטרתו העיקרית היא ללטף את ערביי ישראל ולשיר להם שירי ערש על מנת להרדים אותם. זאת מתוך ידיעה שהמשוואה ברורה: ככל שיהיו פחות מצביעים ערבים, כך גדלים סיכויי הימין. כך או כך, מסתבר שנתניהו, כמו גם שותפיו הימנים הקיצונים והחרדים - מוכנים לחצות את כל הגבולות כדי לחזור לשלטון.