הבעיה במגזר הערבי היא נושא שמורכב מהרבה אלמנטים, ולא מעט גופים שאמורים לטפל בסוגיה הזו. לפי דעתי, להגיד שמדובר בבעיה של תרבות ואין מה לעשות זה הפתרון הקל והנוח מדי. אני מאמין שניתן בהחלט לעשות, והרבה. אפשר וצריך לצמצם את התופעה של האלימות במגזר הערבי.

יש הרבה משרדי ממשלה שמעורבים בנושא ואמורים לעשות את העבודה שלהם. הם חלק מההשפעה על התופעה עצמה, אבל אני רוצה להתייחס להיבט המשטרתי. אני חושב שהמשטרה עושה הרבה ונלחמת בתופעה. הנתונים של השנה האחרונה מצביעים על הצלחה בתפיסות אמל"ח וביצוע מעצרים של חברים בארגוני הפשיעה. בדיוק כפי שהכריז המפכ"ל כאשר התחילו עם המבצע "מסלול בטוח". אבל אף על פי שיש תפוקה טובה, לא רואים את ההשפעה הישירה והמהותית בשטח, וכמעט מדי שבוע מתבצעת עבירת אלימות במגזר, בעיקר בתחום הרצח.

לפי דעתי, כדי להתמודד עם התופעה בהצלחה גדולה יותר - אין מנוס מהצפת כוחות משטרה רבים בשטח. להפגין נוכחות מסיבית של שוטרים בכל רחבי הכפרים במגזר הערבי ולשלב עם כל זה את הטכנולוגיה הנכונה, כולל מצלמות אבטחה בכל המקומות. אין ספק שעל מנת לבצע תוכנית פעולה כזו המשטרה נזקקת להרבה מאוד תקציבים וכוח אדם שאינם ברשותה כרגע.

אני רוצה לקוות שהשר הנכנס למשרד ביטחון הפנים ח"כ איתמר בן גביר באמת ישפיע על הסוגיה הזאת, שתגרום להורדת הפשיעה במגזר בצורה משמעותית. זו המשימה שלו, זו המשימה של המשטרה, זו המשימה של המדינה כולה. אנחנו כל הזמן נמצאים ברגע נוראי שמסמל את השיא הזמני שמתחלף ברגע אחר. מבחינתי אין פה שיאים. יש אירוע שבמסגרתו נרצח תינוק בן שנתיים על ידי חיות אדם שלא מרחמים על פעוטות. לבי יוצא אל המשפחה שלו.

הכותב הינו ניצב בדימוס, שכיהן בין היתר בתור מפקד מחוז תל אביב וראש אגף שיטור וביטחון באגף המבצעים של המשטרה