בג"ץ אמור להכריע בקרוב באחת הסוגיות המשמעותיות בתולדות המדינה: האם לאפשר לאריה דרעי לכהן כשר הפנים וכשר הבריאות ובעתיד גם כשר האוצר. בכל מדינה נורמלית, בכל דמוקרטיה, המינוי של דרעי לשר לא רק שלא היה מגיע לבית המשפט או נפסל על הסף, אלא שיו"ר ש"ס לא יכול היה אפילו להתקרב לבית הנבחרים. מי שחטא ומעד שלוש פעמים נענש, שילם את חובו ואחרי כל אלה לא למד לקח - אינו ראוי לשום תפקיד ציבורי, והוא בחזקת "שור מועד".

התפטרות והכרזת מלחמה על המערכת: איך תגיב הממשלה אם מינוי דרעי ייפסל?
בדרך להתנגשות חזיתית בבג"ץ? "מעריך שנתניהו לא יפטר את דרעי"

לידיעת תומכי דרעי, חובשי הכיפות המסורתיים ומי שנאבקים לשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל: אילו מדינת ישראל הייתה מתנהלת היום כפי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' חולם ועורג, על פי משפט התורה, כמו בימי דוד המלך, דרעי לא רק היה נפסל לכהונת שר, אלא הרבה מעבר לזה - כפי שנכתב, נאמר ופורש במקורותינו בכל מה שקשור לדיני "שור מועד".

ראוי ורצוי שדרעי ותומכיו יתעמקו בדברי הרמב"ם על "שור מועד", ובעיקר יאמצו את דברי החוכמה של הרבי מליובאוויטש, שמפרשים את דברי הרמב"ם על "שור מועד" כפי שהם מופיעים בספרו "שולחן שבת": "יהודי הרוצה לבטל מנפשו את הבהמות של דין 'מועד' יכול לעבור לרשות אחרת, להשקיע את כל מהותו בעולם חדש של קדושה, בלימוד תורה במעשים טובים, בעבודת התפילה. ואז, שכל כולו ברשות הקדושה, ממילא עוזבת אותו שליטת היצר באותם עוונות שהורגל בהם".

 אין עצה טובה מזו לדרעי בעת הזו, ועוד מאחד היהודים החכמים ביותר בדורנו. זאת בשעה שחסידיו ותומכיו ורבים אחרים מאיימים: "אריה דרעי לא יקבל את החלטת בג"ץ אם ייפסל".

  בש"ס ובימין בכלל נשמעים קולות שמנסים לבסס את התזה המוכרת, שלפיה מערכת המשפט פועלת נגד דרעי ונגד הימין. כאן ראוי להזכיר שבתקופת ממשלת רבין בשנות ה־90, כשדרעי כיהן כשר הפנים ובג"ץ קבע שהוא לא יכול להמשיך לכהן אחרי שהוגש נגדו כתב אישום, הוא התפטר אז מיוזמתו - וחסך מראש הממשלה רבין להדיח אותו.

 כפי שזה נראה בעת כתיבת שורות אלה, דרעי לא מתכוון להתפטר אם בג"ץ יפסול אותו, ובעצם יניח את הבעיה לפתחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם איום שבעקבות דרעי כל שרי ש"ס יתפטרו. החלטה כזו עלולה לגרום לנתניהו למנוע את הדחת דרעי חרף החלטת בג"ץ, ובכך ליצור מציאות דרמטית שכמוה לא ידעה המדינה מיום הקמתה.

 המציאות הזו עלולה להסתבך עוד יותר אם הממשלה הזו גם תתעלם מכל נורמה אלמנטרית, ובכדי לעקוף את החלטת בג"ץ תקדים להעביר את חוק ביטול הסבירות ולחוקק את פסקת ההתגברות - מה שייצור כאן כאוס משמעותי ומדאיג.  תומכי דרעי והימין מרבים להצדיק את כהונתו בכך ש־400 אלף אזרחי ישראל בחרו בו למרות עברו. זו טענה מגוחכת. על פי משנתם זו, העבריין יצחק אברג'יל, שמרצה בימים אלה מאסר עולם על מעשי רצח, יכול להקים מפלגה בעזרת חבריו הנאמנים מחוץ לכותלי הכלא, לגייס מאות אלפי תומכים שיצביעו עבורו ובכך להביא לשחרורו ואולי גם להפוך אותו לשר בישראל.

נשמע הזוי? אבל זאת בדיוק המשנה של אלה שצעקו בזמנו לאורך כל הדרך "הוא זכאי" כשדרעי עשה את דרכו לכלא מעשיהו. עם כל הכבוד לדרעי - איש חכם ומבריק, שרבין המנוח טען לא אחת שלפני כולם הוא נהג להתייעץ איתו – הוא אינו זכאי היום להיות שר במדינת ישראל, וגם לא לשבת בכנסת ישראל.