זה אינו חלום בלהות, אלא אירוע מציאותי שהתרחש השבוע בכנסת ישראל: במקום שאמור להיות פניה הייצוגיים והממלכתיים של המדינה ושל האומה. ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית תיעד את עצמו מדבר בלעג ובגזענות כלפי חברי הכנסת מהאופוזיציה, ובעיקר חברי הכנסת הערבים, שישבו במליאה בזמן ההצבעה על חוקי הרפורמה המשפטית.

לפי הסרטון שהעלה, נדמה היה כי כל סביבת יושביו במליאה התענגו על דבריו. בתיעוד נראית השרה מאי גולן מהליכוד מדרבנת אותו להתייחס כך לחברת כנסת נוספת מהאופוזיציה.

להבדיל אלף אלפי הבדלות, אילו תלמיד היה מתבטא בכיתה באופן שבו ח"כ כהן פנה לחבריו בכנסת, ספק אם היה נשאר לשבת על כיסאו בכיתה וממשיך להשמיע את דברי הבלע. היינו מצפים ממערכת החינוך לטפל ביד קשה באותו תלמיד.

היינו מצפים לנזיפה קשה בו, ייתכן שגם לענישה ושיחה נוקבת עם הכיתה על מה מותר ומה אסור והיכן עובר הגבול בפנייה לאדם אחר. אז הגיע הזמן גם שראש הממשלה בנימין נתניהו, בתור מנהיג המדינה, ייקח אחריות ויתערב בשיח המתלהם. הגיע הזמן שחבר כנסת שמתנהל כך, ייקרא לשיחה בנושא.

אבל בכנסת הנוכחית זה לא קורה. הייתי מצפה מיו"ר ועדת האתיקה בכנסת, ח"כ ינון אזולאי מש"ס, לזמן אליו את הנוגעים בדבר על מנת לקיים דיון נוקב בנושא כבוד האדם וערכים בסיסיים של התנהגות המצופה מחברי הכנסת. כזכור, בעבר החליטה ועדת האתיקה להרחיק את ח"כ לשעבר אורן חזן (הליכוד) ממליאת הכנסת למשך חצי שנה בשל התבטאויותיו נגד חברי הכנסת במליאה. ומה קורה היום?

הכנסת היא המקום לבטא דעות שונות ולדון בדרכים להעניק ייצוג הולם לנבחרי הציבור. אך אם הכנסת הופכת לזירת השפלות פומביות ורמיסה של כבוד האדם, למקום שבו נעשה שימוש גס וציני בכוח הנמצא בידי נבחרי הציבור, אז אל לנו להתפלא אם הנוער והציבור כולו מתבטאים כך. "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר" - זו אזהרה לגבי העתיד להתרחש כאן אם לא יחול שינוי בשיח הבוטה במליאה.