היי רה"מ שלי. איפה אתה? איפה המבוגר האחראי שהבטחת להיות? אתה לא רואה מה קורה במדינה? כל יום שעובר אתה מאבד את הלגיטימיות שזכית בה בצדק במשך שנים רבות. איפה נתניהו שהיה תוך כמה דקות מגנה את הציוץ של שלמה קרעי נגד אנשי המילואים? למה אתה לא מדבר? ממי אתה חושש? איפה בעל הבית שאומר בקולו: "במשמרת שלי זה לא יקרה"?

אל תשכח, אדוני, שהבטחת להיות רה"מ של כולם. כן, של כולם. בנאום שלך אחרי הניצחון בבחירות אמרת שתוריד את גובה הלהבות, כי אתה יודע טוב מאוד שבלי עם לא תהיה מדינה. כעת, הציבור מצפה ממך שתהיה נתניהו של פעם. גם אם הצד השני ילעג לך, יהיו הרבה שיחבקו אותך, אבל אם חס וחלילה תהיה פה אנרכיה - זה לא משנה מי התחיל ומי צדק, האחריות תהיה עליך. 

כידוע לך, כולנו נגד סרבנות, יש קונצנזוס מקיר לקיר בנושא הזה, אבל אי אפשר לתת לאותם מילואימניקים להרגיש שהם מדברים לקיר, ושאין להם אוזן קשבת, כי מה שווה הרפורמה אם לא יישאר לנו עם? 

אתה זה שתמיד אומר שהעם הוא הריבון, אבל עכשיו החצי השני של הריבון חרד לגורל המדינה. ניצחת בבחירות בגדול, אף אחד לא מערער על כך, אבל הגיע הזמן שתשמיע קול, תחזור להיות בעל הבית, תקלף את החרדות של העם ותנהיג.

בינתיים, רשמת כבר הישג אחד - יש קונצנזוס בעם לכך שצריך רפורמה במערכת המשפט. ואולם, במקביל לכך ישנו נרטיב שמחלחל לכולם, והוא שחורבן הבית קרב. בימים אלו ממש החוזה שכולנו חתמנו עליו הולך ונקרע לנו בין הידיים. 

לכן, אתה חייב לגנות אמירות כמו 'טרורסיטם ואנרכיסטים' כנגד מפגינים שיש ביניהם גם לוחמים וגיבורים שהפחד משתק אותם לנוכח אי הוודאות. קום, תעשה מעשה, תעצור את החקיקה באופן זמני, כנס להידברות אמיתית ואל תיתן לקיצוניים מימין ומשמאל לפגוע לך בקבלת ההחלטות. המחיר בטווח הקצר אולי יהיה קשה, אבל בטווח הארוך יתגלה לך כי מנעת קרע שנראה עכשיו כבלתי ניתן לאיחוי בעם, ואולי אף מלחמת אחים. עדיף שיזכרו אותך כאחד שלחץ בדקה ה-90 על הברקס ולא על הגז. עברת לחצים אדירים מצד אובמה בעבר, ואתה תעבור גם את זה. 

ביבי, אתה לימדת אותנו ששלום עושים עם החזק ולא עם החלש. אז עכשיו זה הזמן שלך לעשות שלום בתוכנו. זה יהיה הסכם השלום הכי גדול שלך.