יוקר המחיה? בעיית הדיור? ביטחון אישי? עזבו אותכם שטויות, הכי פשוט זה לקדם חקיקה שתהפוך את השחיתות לחוקית. כולנו אוהבים להתלונן כמה הכל רע, זה קטע יהודי כזה, אבל האם עצרתם שניה לחשוב על הפלוסים בחקיקה? אמנם זה נראה שהממשלה דואגת רק לעצמה ואנחנו בדרך להפוך לדמשק, אבל למה להיות שליליים?

אז הנה לפניכם רשימה שמראה שהכל בחיים הוא עניין של פרספקטיבה.

חוק החמץ

החוק: במהלך חג הפסח "לא יציג בעל עסק בפומבי מוצר חמץ למכירה או לצריכה". על-פי סעיף 1 לחוק, 'מוצר חמץ' הוא "לחם, לחמנייה, פיתה, או כל מוצרי קמח חמץ אחרים". מטרת החוק היא למנוע פגיעה ברגשותיו של הציבור. העובר על חוק זה, דינו קנס.
 
למה הוא טוב: רובנו רוצים לרדת כמה קילו או לפחות לשמור על המשקל הנוכחי ואיזו דרך טובה יותר יש מאשר להיות חולים. כשאנחנו שוכבים בבית חולים הדבר היחידי שנגיש לנו זה אוכל של בית תמחוי, או יותר גרוע - טיסה באל על. אז למה לתת לקרובי משפחה לא מתחשבים להרוס לנו את ה״דיאטה״ עם בורקסים מלחמים? לדעתנו, צריך להרחיב את חוק איסור החמץ לא רק לפסח אלה לכל ימות השנה, אמרו לא לגלוטן.

חוק דרעי 2

החוק: להחזיר את אריה דרעי לתפקיד שר. הקואליציה הגישה הצעה לתיקון חוק יסוד: הממשלה, לפיה "בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות".

למה הוא טוב: מה שטוב בחוק הזה הוא שאנחנו כבר מודעים לכך שדרעי פושע. מה הייתם מעדיפים? אדם חדש לתפקיד משמעותי שאנחנו לא יודעים מה העבר שלו? אולי הוא מפוקפק? פה אנחנו יודעים בדיוק במי מדובר ולכן אין ציפיות ואין הפתעות. 

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חוק המתנות

החוק: לפי הצעת החוק, לעובד ציבור ולבן זוגו או לילדו יתאפשר לקבל במתנה כספים למימון הליכים משפטיים או טיפולים רפואיים הכרחיים באמצעות גיוס כספים מגורמים פרטיים, זאת גם כשהכספים ניתנים לעובד הציבור בשל תפקידו. 

למה הוא טוב: הרי ברור ששרים בקואליציה הנוכחית יצטרכו כסף להליכים משפטיים, תראו מה הולך שם. בנוסף זה חוק שיעזור לנתניהו לא להחזיר את הכסף לבן דודו על תשלומי משפטו, ולמה שיחזיר? זאת מתנה. חוץ מקופסת סבונים מללין אנחנו לא רואים שום סיבה בעולם לעשות ריגיפטינג.

שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים

החוק ה״מרוכך״: לפי ההצעה, הוועדה לבחירת שופטים תכלול 11 שופטים, עם רוב של 6 לקואליציה, כאשר שני השופטים הראשונים שימונו לבית המשפט העליון, ימונו ברוב של 6 מתוך 11 חברי ועדה. מהמינוי השלישי והלאה - יידרש רוב של 8 חברי ועדה, שיכלול שופט ונציג אופוזיציה. 11 החברים בוועדה יהיו: שלושה שרים, שלושה חברי כנסת מהקואליציה, שלושה שופטים (בהם נשיא בית המשפט העליון) ושני חברי האופוזיציה. 

למה הוא טוב: נמאס לכם לקבל את הבחירות על החיים שלכם לבד? הייתם לפעמים רוצים שמישהו פשוט יחליט הכל בשבילכם? להזמין עוף או דג? לשלם חשבון חשמל או מים? לישון הלילה על הספסל או בחדר אשפה? התקופה האחרונה מעלה בפנינו הרבה שאלות קיומיות ולכן דיקטטורה זה טוב. עזבו אותכם מדמוקרטיה, זה כל כך ניינטיז, תראו איזה יופי זה הולך לפוטין. לכן זה מודל שחייבים לייבא לארץ, או לפחות לתת צ׳אנס, סמכו עלינו.

הגדלת תקציב לראש הממשלה

החוק: הצעה לשינוי נוהלי מימון מעונות ראש הממשלה.  המדינה תישא בכל הוצאות ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, זאת בנוסף למעון הרשמי אותו היא כבר מממנת. רעיית ראש הממשלה תיהנה ממימון מלא של כל ההוצאות הכרוכות בהשתתפותה באירועים, כנסים או משלחות בחו"ל או בארץ.

למה הוא טוב: בגדול החוק הזה טוב משתי סיבות עיקריות: קודם כל, אם הבית יהיה יפה כנראה שרה תצא פחות החוצה, עד כמה שעצוב לנו על העובדים במעון, מישהו צריך להקריב את עצמו. פלוס נוסף בסיבסוד המשלחות לחו"ל הוא שבני הזוג יהיו פחות בארץ. כמה שיותר חו"ל יותר טוב. בהנחה וכמובן ישארו טייסים שיקחו אותם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

חוק הנבצרות

החוק: מוצע כי נבצרות זמנית של ראש הממשלה תיתכן רק בשל אי מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה לבצע את תפקידו. עוד מוצע לקבוע כי בית המשפט לא יהיה מוסמך לדון בבקשה להכריז על נבצרות ראש הממשלה או לאשר נבצרות. 

למה הוא טוב: ככה אנחנו יודעים שרק אם ראש הממשלה ממש חולה הוא לא יגיע לעבודה. אף אחד לא אוהב שהעובדים עושים שוק וממציאים סיפורים ״אחותי מתגרשת״ או סבתא שלי חטפה את מחלת הדבר״, בחוק הזה אנחנו רואים שראש הממשלה ממש רוצה להגיע לעבודה. עד כדי כך שאף דורש שאף אחד לא יוכל להוציא אותו ל״חופשה״ אפילו לא בית המשפט ואפילו אם אם מתנהל נגדו משפט, ריספקט.

משהו עם משכנתאות

החוק: חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד דיברה בראיון לחדשות 12 על חוק משכנתאות שהממשלה העבירה לכאורה, אבל לא ידעה לומר מה היה כלול בחוק. "אני יודעת שעבר איזשהו חוק",אני זוכרת שהסתכלתי על המסך וראיתי את המילה משכנתאות״.

למה הוא טוב: כשהממשלה תתחיל לחוקק חוקים הקשורים לטובת האזרחים נוכל להגיב אם הם טובים או לא.