בימים אלו אנו מסכמים 100 ימים לממשלת נתניהו השישית. ממשלה שהבטיחה שהיא באה למשול, לחזק את הביטחון, לחתום על הסכמי שלום, להוריד את יוקר המחיה, להילחם בפשיעה במגזר הערבי ולקדם מדיניות ימנית כלכלית וביטחונית. בפן הביטחוני, מאז הקמת הממשלה נורו מעל 100 רקטות לעבר ישראל מהצפון ומהדרום, עשרות רבות של פיגועים וניסיונות לפגע, בהם 18 נרצחים ועשרות פצועים, ירי מרצועת עזה, ירי מלבנון, ירי מסוריה ואיבוד מוחלט של ההרתעה הישראלית. אפס הרתעה ואפס משילות, שמעמידות בסכנה את ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

האלימות נגד נשים גוברת, והתוצאה קשה מאוד - שמונה נשים נרצחו באכזריות רק מתחילת השנה. הבטיחו גם משילות ומלחמה בפשיעה, אך במקביל אנו רואים במגזר הערבי זינוק של כמעט פי שניים במספר הנרצחים מהתקופה המקבילה, נכון למרץ 2022.

בפן הכלכלי, מדינת ישראל צועדת לעבר משבר שלא נראה כמותו שנים. המאבק של הממשלה לקדם שינויים במערכת המשפט שכל מטרתם היא להציל את נתניהו ודרעי מהתסבוכות המשפטיות שלהם, מוביל לפגיעה בכלכלה הישראלית, שהייתה בין החזקות והיציבות בעולם. במקום להמשיך את הצעדים שהתחלתי כשר אוצר, צעדים שכללו קידום רפורמות מרחיקות לכת שייטיבו עם אזרחי ישראל, בהם הורדת הרגולציה, הגברת התחרות, עידוד ההייטק והורדת יוקר המחיה - ממשלת ישראל החליטה לקדם בתקציב המדינה סכומי עתק שיעמיקו את הפערים בחברה הישראלית. מיליארדים ילכו למוסדות חינוך שלא מלמדים לימודי ליב"ה, ומיליארדים לאברכים ולתלמידי ישיבות שלא לוקחים חלק בנטל הכלכלי והביטחוני. במקביל, הממשלה מקצצת בתוכנית מיגון הצפון.

במקום לקדם חוקים שיחזקו את המשילות והביטחון, כמו החלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן, שחוותה רק לאחרונה פיגועים קשים, ממשלת נתניהו הצביעה נגד הצעת החוק שקידמנו בנושא. במקום לקדם את החקיקה שלנו שטיפלה בדמי הפרוטקשן שמשתלטים על המדינה, במקום לקדם לימודי ליב"ה בשביל לצמצם פערים ולאפשר למגזר החרדי להשתלב בחברה ובשוק התעסוקה, הממשלה מתעסקת בחוק המתנות עבור משפחת נתניהו, חוק הנבצרות, חוקי דרעי 1 ו־2 וחוק החמץ. אלה הדברים שמעניינים את ממשלת נתניהו השישית.

חשוב להגיד שיכולה להיות פה ממשלה אחרת, ממשלה שעובדת למען הציבור, ממשלה ששמה בראש סדר העדיפויות את אלה שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים. ב־100 הימים של הממשלה הקודמת, שהייתה מורכבת בהרבה מבחינת המבנה שלה, פעלנו באמת ובתמים למען הציבור. העברנו תקציב מדינה דו־שנתי לאחר שנים של קיפאון, תקציב עתיר ברפורמות מרחיקות לכת שהובילו את הכלכלה הישראלית בתקופת משבר עולמי להיות מהחזקות בעולם, עם שקל יציב וגירעון אפסי. קידמנו תוכניות ששנים נבלמו, ביניהן רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל.

הכפלנו את שכר החיילים, הכנסנו לבסיס התקציב את מלגת "ממדים ללימודים" ללוחמים, תקצבנו את תוכנית מיגון הצפון, והקצינו רבע מיליארד שקל למיגון אשקלון. בנוסף, הקצינו 150 מיליון שקל לתוכנית למיגור האלימות במשפחה, קידמנו תוכנית לאומית למניעת הפשיעה במגזר הערבי, השקענו שני מיליארד שקל במערכת הבריאות, העלינו את שכר העובדות הסוציאליות והגדלנו את תקציב קליטת העלייה.

בכלכלה, קידמנו תוכנית לאומית להפחתת הרגולציה, פתיחת שוק החשמל לחברות פרטיות, הפרטת נמלים ודואר ישראל, רפורמה בחקלאות, רפורמת היבוא "מכס אפס", הענקת נקודות זיכוי להורים עובדים, סבסוד צהרונים והכפלת מענקי עבודה. הגבנו בעוצמה ובאופן מיידי על כל טיל שנורה לעבר יישובי העוטף. חיזקנו קשרים בינלאומיים, הידקנו את הקשר עם בת בריתנו ארה"ב - והיריעה קצרה מלהכיל.

אך לא מעט אנשים שואלים את עצמם איך ייתכן שבתוך שלושה חודשים הכל השתנה, אבדה ההרתעה, הכלכלה נפגעה והחוסן הלאומי בשפל שלא נראה כמותו. אך למרות המצב הקשה שאליו הגענו, אני פונה אליכם, אזרחי ישראל, ואומר - אל תרימו ידיים. הבלוף של ממשלת "הימין" נחשף, ואת מבחן המעשים והתוצאה כל אחד יכול לראות. ההבדל בין הממשלות ברור. נבחרנו בשביל להילחם על המדינה, נמשיך להילחם לילות כימים בכנסת וגם ברחובות יחד איתכם, בשביל להחזיר את מדינת ישראל לידיים הנכונות. ישראל היא ביתנו ואנחנו ננצח.

הכותב הוא יו"ר מפלגת ישראל ביתנו