אם רוצים מהפכה אמיתית שתשפר את רמת המורים, רמת הסטודנטים לחינוך ומעמד המורה, דרוש שידוד מערכות במשרד החינוך שיכלול תוכניות ארוכות טווח שאינן משתנות על פי זהות השרים, שבשני העשורים האחרונים התחלפו בקצב מסחרר של אחת לשנתיים בממוצע. בין היתר, דרוש תכנון של מומחים ל־20 שנה, ללא קשר לשר החינוך הממונה.
תוכנית רב־שנתית כזו צריכה לכלול 20 תוכניות משנה עם הישג נדרש בכל שנה, תקציב מותאם ונושאי אחריות שיהיו מחויבים בחוק להגיע להישגים הנדרשים. מספר שעות ההוראה של המורה, ימי ההוראה ושכרו - יוצמדו לממוצע של ה־OECD. המשרד יתקצב את המכללות על פי מצוינות ורמת הישגים של הסטודנטים במבחן כלל־ארצי של כלל הסטודנטים להוראה בשנה ג'.