"האיש בלבן", שצולם בנמל התעופה יחד עם שני הטרוריסטים שביצעו את הפיגוע בנמל התעופה של בריסל, הוא מוחמד אבריני, החשוד המבוקש ביותר בקשר למתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר, כך דווח בתקשורת הבלגית. אחר אבריני, בלגי ממוצא מרוקאי בן 31, מתנהל מצוד נרחב בבלגיה ובצרפת, לאחר שככל הנראה לא הצליח לפוצץ את המטען שנשא. העיתון הבלגי "סודפרס" לא מפרט כיצד נודע כי הוא אכן "האיש בלבן". 



המעורבות של אבריני במתקפת הטרור בפריז, ככל הנראה באה לידי ביטוי בהסעת מבצעי הפיגועים, זאת משום שטביעת האצבע שלו נמצאה באחד הרכבים החשודים ששימשו להסעת המחבלים, וכן הוא נראה בחברת עבד אל-חמיד עבאוד, ה"מוח" שתכנן את מתקפת הטרור בפריז.



עוד נודע, כי בשנה שעברה אבריני נסע לעיר בירמינגהאם שבבריטניה וצילם אצטדיון כדורגל, בעוד שתא הטרור של דאעש החל לתכנן את הפיגועים בצרפת.



שמו של אבריני עלה לאחר שהרשויות בארצות הברית גילו שהוא היה ברשימות הטרור שלהן, יחד עם שני האחים אברהים וחאליד אל בקראווי, שפוצצו עצמם בתחנת המטרו ובנמל התעופה ורצחו 31 בני אדם.



מצוד מתנהל גם אחר חשוד נוסף במעורבות במתקפת הטרור - נעים חאמד, בן 28 מסוריה, שככל הנראה היה מעורב בפיגוע בתחנת הרכבת התחתית, אותלם לא ברור אם הוא פוצץ את עצמו או שהוא חי ונמלט. 



בתוך כך, התביעה בבלגיה טוענת כי המחבל שעומד מאחורי מתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר 2015, סלאח עבד אל-סלאם, שומר על זכות השתיקה ומסרב לדבר מאז פיגועי הטרור שאירעו השבוע בבריסל בירת בלגיה, בשדה התעופה וברכבת התחתית בעיר שגבו את חייהם של 31 בני אדם.



. שותק בחקירה. סלאח עבד אל סלאם. צילום מסך: טוויטר
. שותק בחקירה. סלאח עבד אל סלאם. צילום מסך: טוויטר



אל-סלאם נעצר ימים ספורים לפני המתקפה בבריסל, ולאחר הפיגועים נעצרו 12 בני אדם בשלוש מדינות. שישה נעצרו בבלגיה ביום חמישי ושלושה נוספים נעצרו בשישי. עם זאת, חלקם עוכבו ושוחררו לאחר מכן. 



בתוך כך, גורמים רשמיים בבלגיה אמרו כי ה-DNA של אחד המחבלים המתאבדים בשדה התעופה בבריסל, נג'ים אל-עשראווי, נמצא גם בזירות הפיגועים של מתקפת הטרור בפריז. כזכור, ארגון הטרור דאעש לקח אחריות על פיגועי הטרור בבריסל ובפריז.



ואילו בעיתון הבלגי "לה דרנייר הואר" ("השעה האחרונה") פורסם כי שומר במתקן גרעיני ליד שרלרואה נרצח והתעודה שלו נגנבה. מודם יותר השבוע דיווח העיתון כי האחים אל בקראווי תכננו לבצע פיגועים במתקני גרעין בבלגיה וכי המעצר של סלאח עבד אל סלאם האיץ את התכניות שלהם. בחיפוש בביתם נתפשו צילומים שנלקחו ליד ביתו של מנהל תכנית המחקר הגרעינית הבלגית



עוד פורסם, כי נודע כי אחד הנרצחים במתקפת הטרור, הוא אנדרה אדם, שגריר בלגיה לשעבר בארצות הברית ובאו"ם. עד כה זוהו תשעה מהנרצחים, בהם שלושה אזרחים הולנדים, שני אמריקאים, פרואני, בריטי, סיני וצרפתי.