מתכנן מתקפת הטרור בפריז, פעיל דאעש עבד אל-חמיד עבאוד, היה על הכוונת של משטרת יוון בינואר האחרון, אולם המבצע ללכידתו נכשל מסיבות שעדיין אינן ברורות, כך גילו הערב (שלישי) גורמים בלגיים בתחום הלחימה בטרור לרשת השידור BBC.



לפי הדיווח, עבאוד (28), שחוסל בקרב יריות עם כוחות הביטחון הצרפתיים בדירה בסן דני שבפאתי פריז חמישה ימים אחרי מתקפת הטרור בה נרצחו 130 בני אדם, אותר באתונה, משם לפי החשד הפעיל תא טרור בלגי באמצעות הטלפון הנייד שלו. אחרי שהמשטרה היוונית זיהתה כי עבאוד נמצא בתחומה, הוחלט לבצע מבצע ללכידתו ושוטר בלגי בכיר אף הגיע לאתונה על מנת לתאם את הפעולה עם עמיתיו המקומיים. התכנון היה לבצע את המעצר לפני הפשיטה בעיר וורווייה שבמזרח בלגיה ב-15 בינואר, שם נהרגו שניים מעמיתיו של עבאוד בקרב יריות עם המשטרה. 



מתכנן הפיגועים עבאוד. צילום: רויטרס
 
אולם גורמי הביטחון הודו כי עבאוד הצליח להתחמק מהרשויות היווניות, שתכננו ללכוד אותו באחת הכיכרות במרכז העיר אחרי מעקב אחרי האותות מהטלפון הנייד שלו. עד כה לא ברור מה גרם לכישלון המבצע. 
ב-17 בינואר פשטו השוטרים היווניים על שתי דירות באתונה ואזרח אלג'יראי שנעצר הוסגר לבלגיה. לפי הדיווח ב-BBC, באחת הדירות התגלו דגימות דנ"א של עבאוד, שגם סייעו לזיהוי גופתו אחרי הפשיטה בסן דני. 
עבאוד ככל הנראה המשיך מיוון לסוריה, שם התראיין למגזין האינטרנטי של דאעש בשפה האנגלית, דאביק, והתרברב כיצד הצליח להתחמק מכוחות הביטחון האירופיים. "הצלחתי לעזוב ובאתי על אף שרדפו אחרי סוכנויות מודיעין רבות כל כך", אמר. "השם שלי והתמונה שלי היו בכל החדשות, ועדיין הצלחתי להישאר על אדמתם, לתכנן פעולות נגדם ולעזוב בבטחה כאשר היה צריך לעשות את זה". 
אחרי מתקפת הטרור בפריז מסרו גורמים רשמיים כי עבאוד, אזרח בלגי ממוצא מרוקאי שגדל ברובע מולנבק בבריסל, היה מעורב בארבע מתוך שישה פיגועים שסוכלו בצרפת מאז הקיץ. הוא גם נידון בהיעדרו לעשרים שנות מאסר על פעילות הטרור.