התפשטות הקורונה בקרב הצוותים הרפואיים: מבית החולים שערי צדק נמסר כי בבדיקה שנערכה לטכנאי רנטגן במערך ה- MRI במרכז הרפואי, לאחר שהחל להפגין מסימפטומים קלים של וירוס הקורונה, התקבלה היום (רביעי) תוצאה חיובית לנגיף.

עם קבלת תוצאות הבדיקה נערכה חקירה אפדימיולוגית בעקבותיה מופו כל המטופלים במחלקה שנחשפו לטכנאי, והמידע הועבר למשרד הבריאות לטובת המשך החקירה ומתן הנחיות לכניסה לבידוד. בנוסף לאותו טכנאי, התברר כי אחד מההורים שתינוקו שוהה ביחידת ביניים אובחן גם הוא כנשא חיובי לנגיף. 
 
מבית החולים נמסר כי אותו הורה לא ביקר ביחידה בימים האחרונים ושלא בא במגע עם אנשים רבים, זאת משום שהיחידה האמורה ממוקמת באופן צדדי הרחק מהמחלקות ובנויה מחדרים מבודדים זה מזה, דבר שהקטין משמעותית את רמת החשיפה שלו לאחרים. עם קבלת המידע, משרד הבריאות והמרכז הרפואי יזמו תחקיר אפדימיולוגי מקיף שהוביל לכך שמספר מצומצם של הורים ואנשי צוות שביקרו ביחידה במקביל לזמן ביקורו של האב הונחו להיכנס לבידוד. 

בית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית החולים שערי צדק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בצל הביקורת על ההתמודדות עם נגיף הקורונה במערכת הבריאות וכן דיווחים על מקרי הידבקות של הצוותים הרפואיים, נאם אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וכן פרופ' סיגל סצדקי, המכהנת כראש שירותי הבריאות לציבור, והתייחסו לצעדים מרחיקי הלכת בניסיונות לבלימת התפשטות המחלה.

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה כי "גם אנחנו, שכותבים את ההנחיות מוצאים את עצמנו במצבים שוים בצל המצב החדש. בנושא המעבדות, הרבה אנשים מוטרדים מ"למה לא עוששים לי בדיקה". אנחנו מקיימים דיון עם מיטב המוחות באופן תדיר. הבדיקות הן כלי חשוב אבל הן לא הטיפול במחלה. הבדיקות הן כלי חשוב אבל מוגבל. נרחיב ונשנה את הבדיקות בהתאם למצב. אדם יכול להיבדק ולהיות שלילי ולמחרת להפוך לחיובי. נשנה את מדיניות הבדיקות עם האירוע המתגלגל", אמרה סדצקי.

קורונה - שאלות ותשובות