פעילת השכונות מדרום תל אביב שפי פז התארחה בתכניתם של אראל סג״ל ורועי עידן ב-103FM, וסיפרה על חששותיה מהתפשטות המונית של נגיף הקורונה בקרב תושבי השכונה מאריתראה וסודן, ומהיעדר יכולת אכיפה של נהלי משרד הבריאות על קהילת העובדים הזרים בשכונה. היא גם הבעיה דאגה מפני מצב שלהתגברות הפשיעה לנוכח סגירת העסקים בענף המסעדנות והמלונאות, המעסיק ומפרנס אלפים מקרב המהגרים מאפריקה.

מה יקרה בדרום תל אביב?
"אני מסתכלת במפת הקורונה, אפריקה מול אירופה - אפריקה ריקה, אירופה אדומה. אני יכולה לדבר על נרקומנים והומלסים אבל על זה כולם מדברים. בוא נדבר על הזדמנות. אין עבודה, אנשים מפוטרים בהמוניהם, יש לחץ גדול מאוד בקהילה האריתריאית והסודנית. הם הולכים להישאר בלי עבודה ובלי כסף לשכר דירה והם הולכים לחזור לרחובות״. עוד הוסיפה: ״אם אריה דרעי ממצמץ בעניין הזה ומשחרר להם את כספי הפיקדון אז אין לי מילה אחת טובה להגיד עליו".

רועי עידן הוסיף: ״בנוגע לכספי הפיקדון של העובדים הזרים - תמיד אמרתי שמדובר בגזל ומדובר בכסף שלהם שנועד לעזור להם לאחר שיעזבו. אבל אם יתנו להם את הכסף הזה כדי שישארו פה בתקופה הזו, אז זה שומט את הקרקע מתחת לטיעון שלי״.

שפי פז ענתה לו: ״זה שומט את הקרקע מהמון טיעונים, כי אין מישהו אחר שיעשה את העבודות הללו והם צריכים לעשות את זה. המסעדות ובתי המלון שהעסיקו את הקהילות הללו נסגרו והם צפויים לחזור לרחובות״. פעילת השכונות הזהירה: ״תוך זמן קצר מאוד יתחילו פה המהומות, כי כשאנשים בלחץ מטורף מתחילים לשתות יותר, תחזור הפשיעה ההישרדותית הקשה שהייתה בהתחלה. אנחנו לא אמורים להתמודד איתם, ואני לא מוכנה שתהיה זקנה אחת ישראלית שלא תקבל מכונת הנשמה כי צריך יהיה להנשים אריתריאי. מי יבודד אותם? איך ימצאו את הכתובות שלהם? כל האמצעים הטכנולוגיים של שב"כ לא יעזרו עם האנשים האלה. אי אפשר אפילו לאתר אותם".

סג"ל סיכם את דבריו בקריאה לשר הביטחון נפתלי בנט: ״קח בחשבון את דרום תל אביב אם תהיה שם התפרצות וכמעט כולם מבוטלים עכשיו כי כל המסעדות פיטרו אותם יהיה בלגאן. צריך כוח משימה לדרום תל אביב וצריך לדאוג לאזרחים רובם מבוגרים ואולי צריך לפנות אותם".