שירות התעסוקה עדכן הערב (שבת) כי מתחילת חודש מרץ עד מוצאי השבת, נרשמו 503,915 דורשי עבודה חדשים בצל המציאות החדשה של התפשטות נגיף הקורונה בישראל. מדובר בעלייה של כ-28 אלף מאז יום שישי בצהריים. מוקדם יותר השבוע, בכירי המוסד לביטוח לאומי העריכו כי עד סוף החודש הבא יגיע המשק לקפיצה דרמטית של כחצי מיליון מובטלים בשל צמצום העבודה הדרמטי.

קצב הנרשמים עמד עד יום שישי האחרון על ששת אלפים, כאשר במהלך יום שישי חלה האטה מסוימת לקצב של כ-3,500 נרשמים בשעה. 91% מהנרשמים נמצאים בחופשה ללא תשלום.

משירות התעסוקה נמסר בסוף השבוע כי אתר השירות הורחב משמעותית וכבר עומד בעומסים הגדולים. "במקרה של עומס חריג מפנה הודעה לאתר Gov.il וכבר מספר ימים שני האתרים עומדים בעומסים ללא תקלות. ביום ראשון שירות התעסוקה יתחיל להעביר את הדיווחים לביטוח הלאומי במנות של 100 אלף בכל יום על מנת שישלם לזכאים את דמי האבטלה".

לשכת התעסוקה - ימי קורונה (צילום: אלוני מור)
לשכת התעסוקה - ימי קורונה (צילום: אלוני מור)

בביטוח הלאומי מצידם גייסו עובדים למשמרות גם במהלך סוף השבוע כדי לעמוד בקצב הטיפול בבקשות במטרה, כמעט בלתי אפשרית, להביא לתשלום הראשון של דמי האבטלה לזכאים עוד לפני חג הפסח בהיקף משוער של למעלה משני מיליארד שקלים. גורמים בביטוח הלאומי מעריכים כי למרות המאמץ הניכר לטפל בכל הפניות, גם ללא קבלת קהל, רבים מהזכאים לא יקבלו במועד את התשלום הראשון של דמי האבטלה ונערכים להעברת מקדמות לפני החג לפחות למרבית הזכאים. 

גם אתר הביטוח הלאומי הורחב כדי לתת מענה למחפשי המידע הרבים ומנתוני האתר עד כניסת שבת למעלה מ-82 אלף גולשים חיפשו מידע על זכאות לדמי אבטלה, כמעט 10,000 מתוכם גולשים חדשים רק בסוף השבוע. באתר ייעודי חדש לנושא הקורונה שהקים הביטוח הלאומי בתוך האתר הכללי ניתן מענה עד כניסת שבת ל-173,433 ישראלים.

קורונה- שאלות ותשובות