מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פנה היום (שבת) לישראלים שניצלו את מזג האוויר היפה כדי לצאת מהבית לטיולים ואמר: "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית". עוד הוסיף המנכ"ל: "אני מבקש מהציבור להשאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה". כאמור, במשרד הבריאות העריכו כי במידה והציבור לא יענה להנחיות לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התראיין לחדשות 12 ואמר: "אנו צופים עלייה במספר הנדבקים. אני מקווה שאנו נהיה דומים יותר למודל יפן וגרמניה שם שיעורי ההדבקה גבוהים ושיעורי התמותה נמוכים". גרוטו התייחס גם למספר הנדבקים הגבוה שצפוי: "במודל הריאלי שיעור הנדבקים יהיה גבוה ויכול להגיע בין 30 ל-60 אחוז מהאוכלוסיה כשהרוב המכריע לא ידעו שהם חולים".

נגיף הקורונה - שאלות ותשובות

בשעות הצהריים פרסם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן פוסט בפייסבוק, בו טען  כי נצפו הפרות של תקנות החירום במהלך כל השבת בעיקר בפארקים. לפי הודעתו, בעירייה פנו לבכירים במשטרה בבקשה להפעיל אכיפה באופן מידי: "בסופו של יום, ההפרות מסכנות את חיי כולנו".

ראש העיר הבהיר כי אם התושבים לא יישמעו להנחיות, הפארקים ייסגרו: "זה יעלה לקופה הציבורית לא מעט ובעיקר ימנע מתושבים שכן מקפידים לבלות בפארקים בהתאם להוראות החירום, אבל חוסר אחריות של הציבור בשילוב חוסר יכולת לאכוף לא יותיר ברירה".

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראים ישראלים רבים כשהם מנצלים את השבת השמשית והיפה כדי לבלות בפארקים ובחופי הים, זאת למרות שהדבר נאסר בתקנות החדשות שאושרו ומגבילות את היציאה מהבתים לצרכים חיוניים בלבד.

בתוך כך, בהמשך למספר הנדבקים העולה, פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר היום לירון אברהם במהלך המשדר המיוחד: "אנו צופים עלייה במספר הנדבקים. אני מקווה שאנו נהיה דומים יותר למודל יפן וגרמניה שם שיעורי ההדבקה גבוהים ושיעורי התמותה נמוכים". גרוטו התייחס גם למספר הנדבקים הגבוה שצפוי: "במודל הריאלי שיעור הנדבקים יהיה גבוה ויכול להגיע בין 30 ל-60 אחוז מהאוכלוסיה כשהרוב המכריע לא ידעו שהם חולים".

כזכור, על פי תקנות החירום, שאושרו השבוע בממשלה, מותר לצאת מהבית אך ורק לעבודה שהוגדרה חיונית, לקניות חיוניות, לטיפולים חיוניים, להפגנות או לסיוע לבן או בת משפחה קרובים. כמו כן, יציאה החוצה לצורך התאווררות מותרת לזמן קצר בלבד ובמקום הסמוך לבית, כאשר חל איסור על התקהלות של יותר מעשרה אנשים. בנוסף, מספר העובדים במגזר העסקי והציבורי יצומצם החל ממחר ל-30% בלבד, למעט בעסקים המוגדרים חיוניים. המגזר הממשלתי יעבור למתכונת חירום, במסגרתה תתאפשר אספקת שירותים חיוניים בלבד.