שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הודיע כי מערכת הביטחון תהיה ערוכה לקלוט את החסידים שישובו מאומן. הסוגיה של הטיסות לאוקראינה עוררה לאחרונה סערה גדולה. מצד אחד, ישנו לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו להפעיל טיסות במתווה בטוח רפואית, מהצד השני הזהירו גורמים שונים כי השבים ארצה יגרמו לגל של הדבקות ויעלו את התחלואה בישראל מקורונה

גנץ התייחס לדברים בתום פגישה עם פרויקטור הקורונה, פרופ׳ רוני גמזו. "משרד הביטחון נערך לקלוט את החוזרים מאומן למלוניות; אנחנו נציע את הפתרונות - אנשי המקצוע ייקבעו את הדרך. השיקולים היחידים הם בריאות הציבור. נתמוך בקבינט הקורונה באישור תוכנית הרמזור שנבנתה בתיאום עם מערכת הביטחון".

בני גנץ בפיקוד העורף. צילום: טל עוז, משרד הביטחון

גנץ נפגש הבוקר עם פרופ׳ גמזו לקראת קבינט הקורונה שייערך הערב. גנץ אמר לגמזו, כי ינחה את כל שרי כחול לבן לתמוך במודל "הרמזור" שגובש על ידו ביחד עם מערכת הביטחון. השניים דנו גם בכניסתה השבוע של מפקדת הקורונה לשלב הפעולה הראשון של החקירות האפידמיולוגיות, בהרחבת המעורבות בערים האדומות והכתומות ובנושא דחיית פתיחת שנת הלימודים בערים האדומות והמגבלות הנדרשות.

בסיום הפגישה אמר עוד גנץ: ״מערכת הביטחון כולה תמשיך להנגיש את מירב המשאבים לפרופ' גמזו וצוותו על מנת לחזק את המלחמה בקורונה תוך שימת דגש על צרכיה היחודיים של כל אוכלוסייה. גמזו ימשיך לקבל את כל המשאבים הארגוניים והפוליטיים הנדרשים למילוי תפקידו".