כחצי מיליון מבודדים מתחילת ההתפרצות: יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר קיבל היום (ראשון) דוח שבועי המכיל נתונים של משרד הבריאות בנוגע לאיכוני הטלפונים הניידים על ידי השב"כ, מהם עולה כי מה-1 ביולי השנה, 1,448,299 בני אדם התבקשו להיכנס לבידוד בעקבות מגע עם נשא קורונה מאומת. בשבוע האחרון 180,171 אנשים נכנסו לבידוד. 

עוד נכתב בדוח כי 23,826 אנשים שלא דיווחו כי נכנסו לבידוד באתר משרד הבריאות קיבלו הודעות תזכורת חוזרות וכי פרטי מקבלי המסרונים הללו הועברו למשטרה על מנת לסייע להם בהליכי האכיפה.

כמו כן תועדו בדוח מספר תקלות בתהליך לרבות טעויות במספרי המאוכנים, שליחת הודעות שלא לצורך. עוד דווח על אירוע חריג שנחקר על ידי המשטרה, בנוגע לחשד כי נציג במוקד הסיר אזרחים מרשימת חייבי הבידוד עבור תמורה כספית.

קורונה - המשטרה איתרה נהגת מחויבת בידוד. צילום: דוברות המשטרה

ח"כ האוזר אמר לאחר שנחשף לנתונים כי "חייבים לכלול את קיצור תקופת הבידוד לאלו שבאים במגע עם חולה מאומת, כחלק ממתווה היציאה מהסגר ובמסגרת ביסוס אמון הציבור במערך ההגבלות בתקופת הקורונה". 

עוד הוסיף כי "אסור שהדיון בנושא קיצור ימי הבידוד יופקד רק בידי משרד הבריאות. אם נגיע ליעד של אלף נדבקים ביום ובהינתן שמבצעים כ-60,000 בדיקות בממוצע ביום, יהיה אפשרי לקצר את ימי הבידוד ל-10 ימים בכפוף לבדיקה ביום התשיעי שתוצאתה שלילית".