משרד הבריאות הגיש לוועדת החוץ והבטחון דוח שבועי, ממנו עולה כי מה-1 ביולי ועד היום התבקשו כ-978 אלף אנשים להיכנס לבידוד. עוד עולה מהנתונים, כי 164,655 ישראלים נשלחו לבידוד בשבוע האחרון. כאמור, ישראל הינה המדינה היחידה שעושה שימוש בכלי השב"כ, ועל כן יש בה מספר יחסי הגבוה ביותר של אזרחים שנכנסים לבידוד. 

קורונה - המשטרה אוכפת את השמירה על התקנות. צילום: דוברות המשטרה

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר פנה השבוע לראש הממשלה, משרד הבטחון וקבינט הקורונה, לבחון אפשרות לקצר את ימי הבידוד ביומיים לאחר בדיקה ביום שתיערך ביוםה-9 עד ובהינתן שתוצאתה שלילית. כמו כן, דרש יו"ר הועדה לבחון את מדיניות קיצור ימי הבידוד במדינות אחרות כמו שוויץ, אוסטריה וצ'כיה אשר נוהגות להכניס אזרחים שבאו במגע עם חולה מאומת לכ-10 ימי בידוד בלבד.

כאמור, קיצור ימי הבידוד ביומיים יחסוך כ-150 מיליון ש"ח בחודש וכ-2 מיליארד ש"ח בשנה. ועדת החוץ והביטחון אישרה את המשך השימוש באיכוני השב"כ לעשרה ימים נוספים בלבד, במקום 21, זאת לאור העובדה שנתונים מהותיים בנושא לא הוצגו בפני הממשלה.

"ישראל חייבת לעדכן את מדיניות הבידודים וזאת כחלק מההערכות ליציאה מהסגר הצפוי. המשך בידוד ל-14 יום פוגע באמון הציבור ובכלכלה הישראלית", אמר ח"כ האוזר, "אי אפשר להמשיך ולהכניס אלפי אנשים לבידוד מידי יום מבלי לגבש מדיניות כוללת בעניין".