נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ידע שנדבק בקורונה, אך בחר להסתיר זאת עד לקבלת תוצאות בדיקה מהימנה יותר, כך דווח הבוקר (שני) בוול סטריט ג'ורנל, שציטט גורמים המעורים בפרטים. 

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

טראמפ קיבל תוצאה חיובית ביום חמישי בערב לפני שהופיע ב-Fox News, ולא חשף תוצאות אלו. במקום זאת, הוא אישר דיווחים קודמים, כי אחת מעוזריו הבכירות, הופ היקס, אובחנה כחיובית לנגיף וציין את הבדיקה השנייה שהוא עשה באותו הלילה ושעדיין ממתין לתוצאותיה. "אני אקבל את תוצאות הבדיקה שלי הלילה או מחר בבוקר", אמר טראמפ במהלך הראיון. לפנות בוקר ביום שישי, הנשיא צייץ שהוא אכן אובחן חיובי.

לפי פרוטוקולים של הבית הלבן, הבדיקה המהימנה יותר שנלקחת על ידי דגימה מעמיקה יותר בתעלות האף ניתנת רק לאחר בדיקה מהירה שיוצאת חיובית. בהתבסס על גורמים שמכירים את העניין, בדיקות הנשיא עקבו אחר הפרוטוקול ההוא והוא אכן ערך שתי בדיקות.

עם התפשטות הנגיף בקרב האנשים הקרובים אליו, טראמפ גם ביקש מיועץ אחד שלא לחשוף את תוצאות הבדיקה החיובית שלו. "אל תספר לאף אחד", אמר טראמפ, לדברי גורם המעורה בפרטי השיחה.

כאמור, דיווח זה של הוול סטריט מצטרף לדיווח קודם של רשת CNN, על פיו קבוצה קטנה של גורמים בבית הלבן ידעה כבר בחמישי בבוקר כי הופ היקס אובחנה כחולת קורונה. למרות זאת, הנשיא עדיין המריא לניו ג'רזי למסע גיוס כספים. כמו כן, דוברת הבית הלבן, קיילי מקניני, קיימה תדרוך עיתונאים שגרתי - כשהיא אינה עוטה מסכה - ולא הזכירה את דבר מחלתה של היקס.

דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)
דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)

מהצוות הרפואי בבית החולים הצבאי במרילנד בו מאושפז טראמפ נמסר כי "מצבו של הנשיא ממשיך להשתפר", אך הוא "לא יצא מכלל סכנה". עוד הוסיפו כי אם מצבו של הנשיא יישאר כפי שהוא, ייתכן שהוא ישוחרר היום להמשך טיפול בבית הלבן.

לדברי רופאו של הנשיא, ד"ר שון קונלי, מאז אובחן טראמפ עם הנגיף, התרחשו שתי נפילות ברמת החמצן בדמו, אחת לפני האשפוז והשנייה בשבת. עוד נמסר, כי הנשיא מתהלך ונע כרגיל, אינו סובל מחום, מקוצר נשימה או תסמינים נשימתיים אחרים ואינו נזקק לחמצן.

בתוך כך, על פי דיווח מיום ראשון, בהלה רבה ניכרת בבית הלבן בצל הידבקותו של הנשיא. על פי הפרסום, במשכנו הרשמי של טראמפ בוושינגטון פשטה אווירה כאוטית בעיקר בשל הדאגה כי טראמפ הפיץ את המחלה בקרב הבכירים באופן שיכול להשבית או לעכב את הפעילות הסדירה של הממשל.