קורונה בבית הלבן: רשת CNN דיווחה היום (שישי) כי קבוצה קטנה של גורמים בבית הלבן ידעה כבר בחמישי בבוקר כי הופ היקס, היועצת הבכירה של הנשיא, אובחנה כחולת קורונה. למרות זאת, הנשיא דונלד טראמפ עדיין המריא לניו ג'רזי למסע גיוס כספים. כמו כן, דוברת הבית הלבן, קיילי מקניני, קיימה תדרוך עיתונאים שגרתי - כשהיא אינה עוטה מסכה - ולא הזכירה את דבר מחלתה של היקס. כאמור, עדיין לא ברור כיצד ייראה הבידוד של הנשיא, וישנו חשש לפיו גורמים רשמיים רבים, בהם המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, נחשפו לקורונה.

הנשיא טראמפ מבקש מעיתונאי להסיר את המסיכה, הכתב מסרב. צילום: רויטרס

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו עדכן בשעות הצהריים כי הוא ואשתו סוזן ביצעו בדיקות קורונה, והתוצאה - שלילית. "אני מרגיש פנטסטי", אמר בשיחה עם עיתונאים, וציין כי לא שוחח עם הנשיא מאז החתימה על ההסכמים בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין. "מתפללים להחלמתם המהירה של הנשיא והגברת הראשונה", הוסיף, "שוחחתי עם לשכת סגן הנשיא הבוקר, ואנחנו לוקחים את זה ברצינות. נעשה הכל כדי לשמור על הבטיחות של כולם, כולל הבטיחות שלכם". 

זו הפעם הרביעית בה פומפאו מבצע בדיקת קורונה בשבועיים וחצי האחרונים. משרד החוץ האמריקאי עדיין לא החליט האם הנסיעות המתוכננות לפומפאו - ביקור בפלורידה ביום שבת ובאסיה ביום ראשון - יתקיימו כסדרן. עם זאת, הביקור שהוא מקיים כעת בקרואטיה לא צפוי להשתנות.

מייק פומפאו (צילום: GUGLIELMO MANGIAPANE/POOL/AFP via Getty Images)
מייק פומפאו (צילום: GUGLIELMO MANGIAPANE/POOL/AFP via Getty Images)

כזכור, בשעות הבוקר הודיע הנשיא טראמפ, בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי הוא ורעייתו אובחנו כחולי קורונה. רופא הבית הלבן טוען כי מצבם טוב, אך במידה ומצבו של הנשיא ידרדר, והוא לא יוכל למלא את חובותיו, סגנו מייק פנס יתפוס את מקומו באופן זמני. במידה וגם פנס יחלה, או לא יהיה מסוגל לעשות זאת מסיבות שונות, סביר להניח כי ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי תיכנס לתפקיד באופן זמני.

בנוסף, ייתכן כי ההודעה תוביל לדחיית העימות השני בין טראמפ לג'ו ביידן, שאמור להתקיים בעוד שבועיים בדיוק. כמו כן, בארה"ב מעריכים שגם ביידן ייאלץ לעבור בדיקת קורונה לאחר שנכח בקרבת טראמפ במהלך העימות.