נאד כלוא. גם אנחנו לא האמנו שיום יבוא ונוכל לקנות את הריח שאנחנו מייצרים בעצמנו - בתוך צנצנת. אך למרבה הפלא, חברת "Nod Callu", שכשמה כן היא, טוענת שהחלה לייצר ריחות, המזכירים את ריח הנפיחה שיוצאת לכל אחד מאתנו, וכלאה אותם בתוך צנצנת קטנה. כפי שהם משווקים זאת, הם "מתחייבים לספק לכם את חווית הנאד האהובה עליכם". אז מי היה רוצה לקנות ריח מסריח שלא עוזב? מסתבר שהרבה. 

מגוון הריחות של נאדים כלואים בצנצנת (צילום: "Nod Callu")

אז ככה, הכל התחיל לפני מספר שנים, כאשר מייסד החברה, שהעדיף להישאר בעילום שם, וחבריו זרקו כבדיחה לאוויר: "מה אם הייתה חברת בוטיק שמוכרת נאדים בצנצנות?", ועד היום הם לא בטוחים מי אחראי לרעיון המשונה. בשנת 2017 נפתחה בחבורה קבוצת וואטסאפ בשם "נאד כלוא", שנשכחה לגמרי אחרי חודש של התעסקות בנושא, בהומור בלבד. אך בעקבות נגיף הקורונה, שהותיר את כולנו די משועממים, מייסד החברה מצא את קבוצת הוואטסאפ הישנה והחליט לקחת את הרעיון בשתי ידיים. זה מה שקרה כשכוכב טיקטוק מצליח הזמין נאד כלוא בצנצנת:

View this post on Instagram

A post shared by נאד כלוא - NOD CALLU (@nod.callu) on

על פי אנשי המיזם, כל צנצנת של נאד כלוא מכילה ריח אחר, והריחות מחולקים על פי מקומות בעולם. בעזרת המומחים במעבדות הריח כל ריח מותאם במיוחד למיקום בעולם, ביניהם יש נאדים שמגיעים מהאמזונס, הרי האלפים, מדבר סיני ואפילו נאד כלוא מהר החרמון. בחברה הסבירו כי מעבדת הריחות ייצרה מספר רב של דוגמיות ריח בהתאמה אישית, כאשר כל ריח סווג על פי מדד הריחות "FLITZ", שדירגו את הריחות והתאימו לכל דגם את הסוג המתאים לו. באתר של חברת "Nod Callu" נכתב כי כל סוגי הנאדים בצנצנת עולים כ-49.90 שקלים ומוסבר כי כל ריח דורג על פי רמת הארומטיות שלו, החריפות, החוזק (משך הזמן שמחזיק הריח בצנצנת), וכמובן, רמת הסירחון.  כיצד אנשים הגיבו לריח הקשה? צפו בתיעוד

View this post on Instagram

A post shared by נאד כלוא - NOD CALLU (@nod.callu) on

בראיון למעריב, שאלנו את נועם שלום, איש השיווק של חברת "Nod Callu", מה עומד מאחורי הרעיון המוזר, והוא מיד ידע את התשובה. "החברה נולדה מתוך הצורך לשמר זיכרונות מכל הסוגים וגם, המטרה לתת מענה לאנשים המחפשים מתנה מקורית, מצחיקה ומרגשת", הוא סיפר. בחברה מאמינים כי אפשר לכלוא ריחות, שכאשר הם ישתחררו הם יתנו תחושה של מקום וזמן אחרים, ולפי ההצלחה האדירה שלהם במהלך חצי השנה האחרונה בה החברה פועלת – אפשר לומר שגם הקהל חושב כך.

עד כתיבת שורות אלו, החברה הספיקה לפתוח אתר אינטרנט ולתחזק את עמוד האינסטגרם שלה, שנחשף מיום ליום ליותר אנשים ולקוחות פוטנציאליים. הם ממשיכים לאורך כל הזמן להמציא עוד ריחות שלטענתם, יוכלו לגעת בכמה שיותר אנשים ולגרום להם להתחבר לרעיון. אז, האם הריח בצנצנת טוב? על טעם ועל ריח אין להתווכח. אך אין ספק שהרעיון הצליח להעביר את המסר ולהפוך לראשוני וייחודי מסוגו בעולם.