השבוע נערכה טיסת המבחן עבור מכונית הספורט המעופפת, שיכולה לעבור ממצב של רכב רגיל לכלי טיס בתוך שלוש דקות בלבד. זו הייתה הפעם הראשונה בעולם שבה רכב יכול להפוך למטוס ולהמריא לשמיים. הטיסה פורצת הדרך תועדה על ידי החברה המפתחת בסרטון בו אפשר לראות את האב טיפוס החמישי של כלי הרכב, עושה את הלא ייאמן.
נסיעת המבחן של המכונית המעופפת - AirCar:

התיעוד המדהים של הרכב, שנקרא AirCar, שפותח על ידי חברת Klein-Vision הסלובקית, מציג כיצד אדם נוהג ברכב על מסלול ההמראה, שלפתע הוא פורס את כנפיי המכונית וממריא לשמיים. לדברי החברה, המכונית המעופפת תהפוך לזמינה למכירה החל מהשנה הבאה, בה נוכל לראות רכבים שחותכים פקקים ומגיעים במהירות ממקום למקום, בזכות ההמצאה החדשנית. חברת Klein-Vision בנתה את הרכב העתידני לשימוש פרטני או לשימוש מסחרי, כמו מוניות. 

לדברי מפתחי החברה, המכונית המעופפת השלימה השבוע שתי טיסות ניסיון, בגובה של 1,500 רגל מעל פני האדמה, בשדה התעופה פיסטני, שבסלובקיה. הרכב עוצב ונבנה על ידי מייסד החברה, סטפן קליין, שהצליח להשלים בבטחה שתי המראות ונחיתות כחלק ממבחן הטיסה, שהתקיים בפעם החמישית. לדבריו של קליין, מכוניות בנויות במשקל כבד ואילו מטוסים חייבים להיות קלים, לכן היה צורך במציאת האיזון עבור רכב ה- AirCar שהיווה אתגר משמעותי עבור החברה המפתחת. 

המודל שנבדק במבחן הטיסה, בעל שני המושבים, שוקל כ-2,425 ק"ג ויכול לשאות עוד כ-440 ק"ג במהלך הטיסה. המכונית מופעלת על ידי מנוע של חברת BMW, עם ספק של כ-40 כוח סוס וטווח נסיעה משוער של כ-999 קילומטר. למכונית המעופפת ישנם זוג כנפיים שנפרשות ועוד מדחף שבנוי בחלקה האחורי של המכונית. בזמן שהרכב נמצא על הכביש, הכנפיים מתקפלות וכמעט ולא תופסות מקום בחלק הפנימי של הרכב.

המכונית המעופפת בזמן נסיעת המבחן (צילום: צילום מסך יוטיוב)
המכונית המעופפת בזמן נסיעת המבחן (צילום: צילום מסך יוטיוב)

"מנגנון פריסת הכנף והמדחף הוא מרשים מאוד ובעזרתו הרכב יכול להפוך למטוס", אמר ד"ר ברנקו שאר, מומחה למטוסי בואינג. הוא המשיך וסיפר כי תא הטייס מספק מקום למטיס כלי הרכב ולנוסע נוסף והוא תוכנן כך שהיציבות והשליטה בתהליך ההמראה והנחיתה יהיה נגיש לכל אדם, ללא צורך בהסמכה מקצועית. לאחר סיום כל מבחני הטיסה הנדרשים, חברת Klein-Vision נערכת לקראת מכירה של הרכב תוך כחצי שנה מזמן כתיבת שורות אלו. אחד ממייסדי החברה, אנטון זייג'אק, אמר: "עם AirCar תוכלו להגיע ליעד שלכם בלי הטרחה לנסוע לשדה התעופה ולעבור דרך אבטחה. יהיה אפשר לטוס למשרד, לקניון או לבית המלון ולחנות את המטוס הפרטי שלכם בחנייה".