רובוט צהוב בעל ארבע רגליים, שהושק לראשונה בחודש מאי האחרון, החל להסתובב ברחבי העיר סביליה, ספרד, במטרה לבחון את האינטראקציה שלו עם בני האדם. הסרטון המוזר, שתועד ביום שבת האחרון והפך לוויראלי בכל רחבי הרשת, מתעד את הרגע הלא שגרתי בו, הרובוט המכונה רובו-דוג, מגיש בירות ומשקאות ללקוחות בעיר התיירותית. צפו בתיעוד הרובוט משמש כמלצר ברחבי העיר סביליה:

View this post on Instagram

A post shared by rancio (@ranciogram) on

בתיעוד אפשר לראות את הרובוט בעל ארבע הרגליים מסתובב בין האנשים ברחוב ומגיש להם בירות קרות שהוא נושא על גבו, בעוד המקומיים מתרשמים מהיכולות שלו ומצלמים אותו בטלפון שלהם. בשלב מסוים, הרובוט החל להטות את גופו אל הצד בצורה מצחיקה ובלבל את הלקוח, מה שגרם לקהל להתאסף סביבו ולצחוק. זוהי הפעם הראשונה בה הרובוט יוצא אל הציבור הרחב ומתמודד בעצמו עם בני האדם. 

מנכ"ל חברת מקקו רובוטיקה, ויקטור מרטין בן ה-44, סיפר כי מטרת האירוע הייתה לבחון את הקשר של הרובו-דוג עם אנשים בזמן הגשת משקאות וביצוע משימות אנושיות אחרות. הוא הוסיף כי הרובוט כבר נבדק כשהוא מנקה בית ספר ומתקני ספורט, אך מעולם לא נאלץ לעבוד מול בני אדם. לדבריו של מרטין, הרובו-דוג יכול להיות יעיל מאוד בתקופת הקורונה והסגר. "יש לו ראייה מרחבית המאפשרת לו להשגיח על שעות העוצר וכך בכל פעם שהוא יגלה אדם הוא יוכל לזהות האם הוא אזרח המדינה וכך להעביר את המסר למשטרה", אמר מרטין. 

סרטון השקת הרובו-דוג שיצא במאי 2020:

כיום, לחברת מקקו רובוטיקה יש שני רובוטים פונקציונליים מהסוג שנראה בסרטון, כאשר אורך חיי הסוללה של כל אחד מהם הוא שעתיים בלבד. עם זאת, מרטין אמר כי החברה עובדת בימים אלו במטרה לייצר עוד רובוטים מהסוג הזה ולהאריך את זמן חיי הסוללה שלהם, זאת על מנת שיוכלו להעניק שירותים לעסקים שונים. שימוש נוסף שהציע מרטין הוא היכולת של הכלב-רובוט לשמש כשליח, בעיקר בתקופה בה אנו מחויבים להישאר בבתים. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, עלות הרובוט היא עומדת על כ-80 אלף יורו (320 אלף שקלים), אך ישנו סיכוי לחוזה שעשוי להוריד את העלויות וכך רובוט כזה יהיה עשוי לעלות בעתיד 3,000 יורו (12 אלף שקלים).