מדינת ישראל תיכנס לסגר שלישי במהלך חג החנוכה? לפי דבריו של סגן שר הבריאות יואב קיש, כנראה שכן. היום (שלישי), אמר קיש בחדשות 12 כי ממשלת ישראל "תטיל עוצר לילי בחגי דצמבר כדי להפחית את ההתקהלויות ולשלוט בתחלואה".

כזכור, היום דיווח משרד הבריאות כי לראשונה זה חודש וחצי אובחנו אתמול למעלה מ-1,200 חולי קורונה חדשים בישראל. העלייה בתחלואה מגיעה לצד הפיילוט עליו החליטו בקבינט הקורונה, שבעקבותיו נפתחו 15 קניונים ברחבי הארץ.

נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה

היום אמר פרויקטור הקורונה כי "ישראל במצב חירום, יש תחושה בציבור שהקורונה הלכה". הפרויקטור נחמן אש הוסיף ואמר כי צוותו יתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט ובינתיים ימשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות והבידודים.

המשנה למנכ''ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור איתמר גרוטו התראיין היום לרדיו 103FM והתייחס לאפשרות של סגר שלישי: "לדעתי עדיין מוקדם לדבר על זה באופן חד משמעי. יש מצד אחד עלייה בתחלואה, מצד שני, אנחנו יודעים היום יותר טוב לזהות את המקורות שלה. את חלקם אנחנו יכולים לעצור יותר טוב, חלקם קצת פחות, ולכן, קשה מאוד להגיד לאן זה ילך. אני חושב שעכשיו זה מוקדם מדי לסגר בחנוכה, סוף דצמבר - תחילת ינואר, זה יכול להיות מועד. אבל אני מאוד מקווה שלא נגיע לשם".

אתמול אמר פרופסור מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל וחבר בוועדה המייעצת למנכ''ל משרד הבריאות כי "ההתפרצות תגיע ויהיה סגר". לדבריו, צריך לבקש את אישורי ההורים ולעשות בדיקות מדגמיות בכל קפסולה במערכת החינוך, על מנת למנוע התפרצות אצל ילדי בתי הספר אשר מהווים "תמונת ראי של האוכלוסייה".