עבור רוב האנשים, המסע הטיפוסי להשגת הצלחה נמשך מספר שנים. ישנם רגעים במסע הזה שבהם לא משנה כמה מאמץ תשקיעו, נראה שאתם לא באמת מצליחים וכלום לא זז. במצב כזה, מפתה להתייאש ולתהות מה הטעם להמשיך ולפעול. 

לנהל את מה שמתחולל בפנים: כך תלמדו לשלוט במחשבות שלכם

כאן נכנסת אחת התכונות החשובות ביותר של אנשים מצליחים והיא - התמדה. אנשים רבים שהצליחו עברו קשיים, אתגרים וכישלונות בשלב מסוים בחייהם, אבל הם התמידו במסע לעבר המטרות והיעדים שלהם, כי הם היו נחושים לעשות שינוי.

מהי התמדה?

התמדה היא דחף פנימי הקובע האם תמשיכו הלאה ותפעלו עד הסוף כדי להגשים את המטרות והיעדים שלכם. מדובר באנרגיה פנימית הגורמת לכם להתקדם ולחתור בעקביות, גם כשקו הסיום לא נראה באופק.

כדי לשמור על האנרגיה הזאת חשוב להבין שצריך להתאמץ. לתרגל. להתאמן. ובגדול, להמשיך לנוע בהתמדה כל הזמן. עושים את זה גם כשקל - וגם כשקשה. גם כשיש המון חשק - וגם כשאין בכלל חשק. גם בשמש - וגם בגשם. גם ביום - ואם צריך אז גם באמצע הלילה. גם כשבא לנו - וגם כשלא בא לנו.

כי המפתח להצלחה הוא לא איזה סוד שצריך לגלות או שיטת קסמים עתיקה, אלא רצף של פעולות קטנות ועקביות שנעשות בהתמדה, ויוצרות אפקט מצטבר.

 הנה 5 דרכים בהן תוכלו לשפר את כישורי ההתמדה שלכם:

1. אל תפחדו להיכשל: יש מעט מאוד דברים שנותנים כוח לשינוי כמו כישלון. כישלון הוא צעד לקראת השגת המטרות שלכם, וחשוב שתזכרו שהתמדה מתפתחת כאשר אנחנו נכשלים, וקמים חזרה.

2. זכרו את המטרות שלכם: כאשר אנשים עושים טעויות או נכשלים, זה גורם להם במקרים רבים לוותר כליל על המטרות שלהם. במקום זאת, אם אתם רוצים לפתח את כישורי ההתמדה שלכם, חשוב שתזכרו את המטרות שלכם בכל עת. התחילו ברשום את היעדים והמטרות שלכם, והניחו את הרשימה במקום שקל לגשת אליו. לאחר מכן, בכל פעם שיש מהמורות בדרך, התבוננו ברשימה הזו כדי לעורר בעצמכם השראה ולהמשיך להתקדם.

3. זכרו את ה'למה' שלכם: חשוב שתזכרו תמיד למה אתם עושים את מה שאתם עושים. מה הייתה הסיבה המקורית שיצאתם לדרך הזאת? במה אתם מאמינים? ולמה רציתם את הדברים הללו בתחילת הדרך? הרהור על כך יזכיר לכם שהמסע הזה שווה את הזמן שלכם.

 4. הישארו אופטימיים: אופטימיות מעוררת את המוטיבציה לעשות דברים. אתם לא יכולים להתמיד במשהו לאורך זמן, אם יש לכם השקפה קודרת על החיים. לכן, הקפידו לא לתת למוח שלכם להשתולל עם כישלונות דמיוניים שלא התרחשו במציאות. בכל יום אתם יכולים לבחור לחיות ממקום חדש ואופטימי, המבוסס יותר על מעשים ופחות על דאגות.

5. בחרו והתחייבו להתמיד: התמדה היא שילוב של הרגל וגישה. חשוב שתרצו באמת להתמיד בדברים החשובים לכם, ונדרשת כאן התכווננות פנימית אמיתית וכנה, כדי לתרגם את הכוונות שלכם למעשים. לכן, כל דבר שאתם רוצים לעשות - התמידו בו. למרות הקשיים שלפעמים מגיעים בצורות שונות, למרות ההיסוסים, חוסר הרצון שלעיתים מופיע או אי הוודאות. כל העניין זה להמשיך ולהתמיד. להמשיך לנוע לעבר המטרה.

כי אין שום פעולה שאני מכירה שמבטיחה הצלחה, אבל מי שמתמיד לאורך זמן, סטטיסטית... יש לו סיכוי מאוד גדול להצליח. שווה לנסות, לא?

הכתבה בשיתוף מירב דיין, מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)