החיים הם מתנה מופלאה. עם זאת, ככל שהזמן עובר נראה שרבים מאיתנו התעייפו, התנתקו, ובאופן כללי מסתובבים עם הרגשה של תשישות פיזית ורגשית, חוסר עניין, שחיקה, רגשות שליליים, חוסר יעילות או חוסר הישגים.

להפסיק לוותר לעצמכם: 5 דרכים לשיפור כישורי ההתמדה שלכם

המצב הזה מרגיש כאילו יש צל כהה על החיים, מאחר והאנשים האלה די איבדו את הקשר עם האש הפנימית שלהם. האש הפנימית הזאת היא כמו ניצוץ של חיים בתוכנו, וכאשר אנחנו מטפחים את הניצוץ הזה, אנחנו יכולים לגדל להבה פנימית תוססת וחיונית, אשר תתפשט בזוהר לכל היבט בחיינו. אז איך מצליחים להתחבר לניצוץ הפנימי? איך דואגים שגם בליבנו תבער אש ההתלהבות?

 הנה 8 דרכים להצית את הניצוץ של חייכם מחדש:

1. הקשיבו לגוף שלכם: למדו לזהות את הסימנים הפיזיים המעידים על לחץ יתר (לדוגמה כאבי ראש, כתפיים וצוואר), והבינו באילו מצבים הם מתרחשים. באופן דומה, פתחו מודעות וזהו את הדברים שבאמת משמחים אתכם. 

והנה תרגיל: כל יום לפני שאתם הולכים לישון, הסתכלו על היום שחלף, וזהו את הדברים שגרמו לכם לחייך במהלך היום. בדקו אם אתם יכול לגלות דפוס מסוים אשר מעלה בכם חיוך. אם מצאתם, חשוב שתתמידו בו.

2. טפחו את עצמכם ואת הנפש שלכם: בדקו מה אתם בוחרים להכניס לגוף שלכם, או להשאיר בתוכו. ולא מדובר רק על תזונה או ספורט, אלא הכוונה לבדיקה מתמדת של המחשבות שלכם, הרגשות והחוויות. חשוב שתבדקו גם את נושאי השיחה שלכם ואפילו את שעות השינה. כל אלה הם אנרגיה, והכל צריך להיות בזרימה ובתנועה מתמדת.

 3. הקיפו את עצמכם באנשים מרוממים: חשבו על המעגל החברתי שלכם, וזהו מי הם האנשים אשר גורמים ללב שלכם לשמוח, ואיזה אנשים גורמים לכם להרגיש להרגשה לא נעימה. 

4. צרו לעצמכם שגרה בריאה: תכננו את היום שלכם, שימו לב שאתם מקבלים החלטות נאותות לגבי סדר היום, ובדקו שיש לכם מספיק זמן רגיעה וזמן איכות עם האנשים האהובים עליכם. היכולת לדבוק בשגרה גם תעזור לכם להגביר את ההערכה העצמית שלכם.

5. הציבו גבולות: ערכו רשימה של מה שבאמת חשוב לכם, והקדישו לכך זמן ותשומת לב. למדו להגיד "לא" לאחרים במידת הצורך.

6. קחו זמן לנשום ולהירגע: מצאו טכניקות הרפיה שמתאימות לכם, ונסו לשלב גם תרגילי נשימה מרגיעים. 

7. מצאו את התשוקה שלכם: השתדלו לעשות דברים שאתם נהנים מהם, ושיש לכם תשוקה אליהם. הכינו רשימה של דברים שתמיד רציתם לעשות, והתחילו לשלב אותם בחיי היומיום שלכם. עשו לפחות דבר אחד בכל יום שעושה אתכם מאושרים.

8. עשו את הצעד הראשון להשבת האש הפנימית שלכם: הצעד הראשון הוא הקשה ביותר. הוא דורש אומץ, החלטיות, ונחישות לעזוב את הנקודה שבה הייתם, ולהתחיל לזוז. תחשבו על כך שהצעד הראשון, וכל צעד שיבוא בעקבותיו, יקרבו אתכם אל עבר חיים מלאי תשוקה והתלהבות.

הכתבה בשיתוף מירב דיין, מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)