בחירת העגלה הראשונה היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שהורים לעתיד צריכים לקבל. עגלת תינוק היא אחד הפריטים בהם נעשה הכי הרבה שימוש. לכן, עליה להיות עמידה ומצויידת היטב כך שתשרת אתכם בהצלחה בשנים הקרובות. אך עדיין, עגלה היא  גם אחד ממוצרי התינוקות היקרים ביותר.

לכן כדאי לשקול היטב מה בדיוק אתם צריכים ולא למהר לשום החלטה. עגלה שתיבחר צריכה להיות לא רק ראויה, אלא גם בטיחותית ונוחה, ובו זמנית שימושית להורים. 

אין משמח מלמצוא את העגלה המיוחלת שמתאימה לכל האתגרים וצרכי היום יום של הורים.  

הורים רבים מחפשים עגלה עם חיבור והתאמה גם לאמבטיה וסל קל, גלגלים לכל סוגי השטח, מושב טיולון שנשכב לגמרי ודו-צדדי, חופה גדולה, משענת מתכווננת, בעלת סל גדול מתחת למושב, קלה לקיפול ביד אחת בלבד, שוקלת מעט וכמובן – משתלמת.

על מנת להתאים לכל המצבים, הורים רבים בוחרים לרכוש שתי עגלות, אך ניתן להסתפק בעגלה אחת, תוך התפשרות על קריטריונים שהם מינוריים באופן אינדבידואלי, בהתאם לצרכים של כל משפחה. 

להורים שונים יש אורח חיים שונה, הם גרים במקומות שונים ולכן זקוקים לעגלות עם פונקציות שונות. לכן, בבואכם לבקש מהורים אחרים המלצה על דגם ספציפי קחו בחשבון כי לעתים המלצות, גם אלה שבאות עם הכוונות הכי טובות - יכולות להיות פחות נכונות עבורכם כהורים, כי כל המלצה מבוססת על ניסיון אישי בהסתמך על צרכים שונים, שבדרך כלל משתנים בהתאם לתינוק/ת, ולפיכך: במעמד הקניה תשתדלו להיצמד ככל הניתן למה שנכון עבור הילד שלכם בלבד ולאפשרויות הכלכליות לרכישת עגלה שתשמש אתכם לאורך שנים.

מה לחפש בקניית עגלת תינוק?

נתחיל עם כמה היבטים מכריעים אליהם כדאי לשים לב כשאתם בוחרים עגלה לתינוק שלכם:

• בטיחותית: בדקו אם הדגם שאתם אוהבים עומד בתו התקן הרשמי לעגלות תינוק בישראל (הנקרא ת"י 891). עמידה בתקו מצביעה על כך שהתכונות החשובות ביותר (כמו יציבות ובלמים של העגלה, מנגנון נעילה או היעדר קצוות חדים) נבדקו בקפידה.

• גלגלים: גלגלים גדולים הם הטובים ביותר להליכות ארוכות ותנאי קרקע משובשת, בעוד גלגלים קטנים יותר עשויים להיות טובים יותר לשימוש בעיר וסידורים. גלגלים קדמיים מסתובבים נותנים יכולת תמרון טובה יותר, גלגלים נעולים הופכים את העגלה ליציבה יותר.

• הפחתת זעזועים: מערכת הפחתה והשעיה איכותית מפחיתה את החשיפה לזעזועים. זהו קריטריון מכריע מכיוון שלתינוקות יש עמוד שדרה עדין מאוד ואין להם שליטה בצוואר ובראש במהלך החודשים הראשונים. נסיעה "חלקה" תאפשר להם גם לנמנם במהלך הטיול.

• שלדה לעגלה: מסגרת כבדה הופכת כל עגלה למגושמת ולכן מומלץ לחפש שלדה קלה יחסית, מבלי לפגוע בחוזק העגלה ועמידותה. 

• בלמים: חשוב לבדוק שקיימת היכולת לנעול את שני הגלגלים בו זמנית. כאשר הגלגלים חסומים, העגלה אינה אמורה לנוע כלל.

• חופה: צריכה להתקפל בקלות ובשקט וכן להעניק אוורור לימים חמים. עליה להיות גדולה מספיק כדי לסוכך על הילד שלך מפני שמש ורוח  ועמידה לימים הגשומים בשנה.

• כידון מתכוונן: הופך את דחיפת העגלה לנוחה יותר עבור הורים בעלי גבהים שונים.

• מושב טיולון דו צדדי: מאפשר לשנות את הכיוון אליו הילד פונה. זוהי תכונה שימושית מאוד, מכיוון שהורים מעדיפים לעתים קרובות שהתינוק שלהם יפנה אליהם בעת הטיול או דווקא לצד השני. המושב הדו צדדי מאפשר למקסם את חווית התבוננות מהעולם עבור הילד. 

• סל אחסון מתחת למושב: תליית תיקים כבדים על הכידון יכולה להפחית את יציבות העגלה ולהגביר את הסיכון להתהפכות, לכן סל מרווח הוא בהחלט הבחירה הנכונה.

• ריפוד נשלף: העדיפו ריפוד מבד קל לניגוב שניתן לשחרר ולנקות במהירות, מבלי שיתכווץ או ידהה. בחרו לרכוש כיסוי פרקטי כדי שניתן יהיה להסיר את ריפוד המושב ולזרוק אותו למכונת הכביסה.

לסיכום, לא משנה איזה סוג של עגלה אתם מתכננים לקנות, בין אם מדובר ברכישת עגלה ראשונה או שלישית ואם היא מיועדת לתינוק, ילד או תאומים, זכרו את הפרמטרים העיקריים שתוארו לעיל בבואכם לבחור עגלה המתאימה לצרכים שלכם.

אין הרבה עגלות שעונות על כל הקריטריונים הללו אך הנה מספר דגמים:

הבולטת ביניהן היא ה- Triv next של מותג הפרמיום ההולנדי NUNA. הדגם הזה הכה גלים בעולם ולא בכדי, זו עגלה משולבת טיולון דו"צ הנשלף לחיבור אמבטיה או סלקל, מתאימה מגיל לידה ועד 22 ק"ג, קלה, חזקה, יציבה, מתקפלת במהירות ובקלות, מתמרנת נפלא, עם בולמי זעזועים לכל גלגל, עשויה בדים איכותיים, קלה לניקיון וכמובן בעיצוב מודרני ואלגנטי שבולט בנוף. להשיג בלעדית ברשת מוצצים.

דגם נוסף הוא עגלת הבוגבו Bee6, הדגם המתקדם מבית בוגבו, הכולל עריסת עגלה מהפכנית, משופרת ומוגבהת, עם פתח אוורירי ומתאמים חדשניים עם בולמי זעזועים ומצויידת מושב דו כיווני ומתארך, שכולל פתחי איוורור והצצה ומושב אוורירי עם בד נעים למגע. מתאימה מגיל לידה ועד 22 ק"ג. 

כמו כן, עגלת VAMOS, בעלת שלד אלומיניום קל במיוחד, גלגלי PU איכותיים למניעת שחיקה, עריסת העגלה כוללת כפתורי זיכרון המאפשרים שחרור מהיר ונוח ביד אחת ומנגנון שיכוך זעזועים מלא בכל הגלגלים. העגלה מתאימה מגיל לידה ועד 22 ק"ג ונמכרת אף היא בבלעדיות ברשת מוצצים. 

ולבסוף, טיולון יויו 2 מבית Babyzen, הניתן לקיפול ולפתיחה ביד אחת בלבד, מספק נוחות מירבית להורים. הטיולון בעל שלד חדש וחזק במיוחד, מצוייד במערכת בולמי זעזועים משופרת מחומר אלסטי בטכנולוגיה ייחודית  בכל ארבעת הגלגלים ובידית חדשה, נוחה נעימה למגע והיגיינית, במראה דמוי עור יוקרתי, כוללת אחיזה להגברת הבטיחות. מתאים לשימוש עד למשקל 22 ק"ג.

הכותב הוא סמנכ"ל הסחר ברשת "מוצצים"