כולם רוצים להיות מאושרים. אבל איך עושים את זה?

אנשים רבים מאמינים (בטעות) כי אושר מגיע ממישהו או משהו אחר. לתפיסתם, האושר שלהם תלוי בגורם חיצוני כגון: אם היה להם יותר כסף, אם בן הזוג שלהם היה מחמיא יותר או אם הם היו רזים יותר.

אז זהו שלא!

הדברים האלה לא יוצרים אושר לטווח ארוך. הם רק משביחים רגעים (וזה מאוד חשוב) אבל אושר אמיתי מגיע ממקומות אחרים לגמרי. 

יש סיכוי גדול שהפוטנציאל לאושר נמצא בשפע בסביבתכם, אבל אם אתם לא מבחינים בו או מרוכזים בדבר אחר, אתם עלולים לפספס אותו. כדי להפוך אפשרות למציאות, אתם קודם כל צריכים לראות את קיומה של האפשרות, לכן הדברים שאתם בוחרים להתמקד בהם קובעים במידה רבה אם תהיו מאושרים או לא.

 הנה חמישה טיפים (קצת שונים) שיגרמו לכם להיות מאושרים יותר:

1. אם אתם מחכים שהעולם ישתנה, כדי שתוכלו להרגיש יותר טוב - כדאי שתפסיקו. העולם לא משתנה בשבילכם, ואנשים לא משתנים עבורכם (אז תפסיקו לנסות לשנות אחרים).

האושר שלכם ממש לא מגיע מהעולם החיצוני, אלא מהמחשבות שלכם, מהאמונות ומההרגלים שלכם. שנו את הדברים האלה ותהיו מאושרים יותר.

2. התחילו לבדוק על מה אתם חושבים - לכולנו יש אלפי מחשבות לא-מודעות וללא פיקוח. אבל הן רק מחשבות. הן לא מי שאנחנו. במהלך החיים למדנו לחשוב בדרך מסוימת, וזה הפך לחלק מהתיכנות המחשבתי שלנו. אם אנחנו רוצים להשיג את המטרות שלנו, אנחנו צריכים להתאמן באופן פעיל לחשוב על מה שאנחנו חושבים. הכוונה היא ממש לנסות להפריד את עצמנו מהמחשבות שלנו, ולבדוק איזה מחשבות מתרוצצות אצלנו בראש.


3. צרו את הרגשות שאתם רוצים - ברגע שאתם פותחים את הדלת כדי לפקח על המחשבות שלכם, אתם יכולים להתחיל לשלוט גם ברגשות שלכם.

אתם יודעים כמה מחשבות שליליות אנחנו חושבים ביום? המון. הבעיה עם מחשבות שליליות היא שהן גורמות לנו להרגיש שלילי. ומי באמת רוצה להרגיש ככה? 

אפשר ללמוד לחשוב אחרת. יש דרך פרקטית ללמוד את זה. כשאנחנו לומדים לחשוב באופן חיובי, יש לנו שליטה גם על הרגשות שלנו. כי מחשבה מייצרת רגש.  או במילים אחרות - איך אנחנו חושבים = איך אנחנו מרגישים.

 4. אל תפחדו להיכשל - כל כך הרבה אנשים פוחדים מכישלון. תזכרו היטב את הדבר הבא - כישלון הוא לא האויב. דחיינות כן. כישלון הוא צעד לקראת השגת המטרות שלנו. דחיינות לא לוקחת אותנו לשום מקום. אז צאו ונסו. נסו קשה. ואם אתם נופלים, נגבו את הברכיים, ונסו שוב.

5. הקיפו את עצמכם באנשים שעושים לכם טוב – אל תפחדו להתרחק מאנשים שלא מאפשרים לכם להרגיש בדיוק כמו שאתם רוצים להרגיש. הזמן שלנו מוגבל וקצר, ואין שום סיבה לבזבז אותו על מה או על מי שמיותר. הקיפו את עצמכם באנשים שגורמים לכם אושר, תומכים בכם, מבינים אתכם ויודעים להעניק מעצמם. ותמיד תדאגו שזה יהיה הדדי.

תזכרו שהעתיד שלכם הוא הנכס שלכם. קחו את זה. החליטו מה אתם רוצים, ולכו אחרי זה.

מירב דיין היא מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)