אוכל וסקס, סקס ואוכל

השליטה על שני המרכזים, אוכל וסקס, נמצאת באותו מקום במוח, במערכת הלימבית. שניהם תלויי ריח ומשרתים אותנו כצרכים בסיסיים, הקשורים בהישרדות שלנו בעולם. מלבד היותם צורך קיומי, הם גם שלובים יד ביד עם הנאות החיים.  בגלל כל אלו, המפגש ביניהם יוצר קשר אינטימי, ואף עלול לעורר סערת חושים.

אוכל יכול לשמש עבור אדם מתוסכל מינית למילוי חוסר או למשחק מקדים והכנה חושנית לסקס, ותוך כדי הסקס עצמו כמגביר חושים ותאווה. אילו מאכלים יעוררו את התשוקה של הגבר, אילו יגבירו את הליבידו של האישה וממה כדאי להימנע?

הקשר בין אוכל לסקס

התהליך הכימי במוח האחראי על תגובת הגוף לגירויים, כולל הגירוי המיני, מושפע מפרוטאין, ויטמינים ומינרלים המצויים במאכלים שונים. 
בנוסף לתהליך הכימי, קיימות גם תגובות פסיכולוגיות, רגשיות, לטעם וריח בהתאם לניסיון העבר של כל אדם. חוש הטעם והריח המופעלים טרם ובעת האכילה על ידי קולטני טעם בלשון והאף, משלימים ומעבירים את הגוף והנפש חוויה, ובהתאם אותה חוויה עלולה לעורר בנו את התשוקה המינית, עד כדי תגובה פיזיולוגית המתבטאת בזקפה או עוררות מינית גבוהה.

מה זה אוכל סקסי?

אפשר לחלק את המזונות ל-3 קטגוריות ע"פ הקשר בינם לבין סקס:

מאכלים בעלי מראה מיני או קונוטציה מיניים: אגסים (בגלל המראה הישבני), תפוחי עץ (בעקבות פרי הדעת המדומה לתפוח בסיפור אדם וחוה), בננות, פירות טרופיים (לא הוכח קשר ישיר לסקס. עלול להיות מפני שהם מכילים כמות גדולה של פרוקטוז, שנמצא בכל פרי ומזין את בלוטת הערמונית), גזרים, דובדבנים, קצפת, שוקולד ומאכלים נוזליים בעלי ארכיטיפים מיניים שאפשר להתמרח איתם.

מאכלים עם ערך תזונתי ממריץ תפקוד מיני: תבלינים וצמחי מרפא משמשים לריפוי וחיוניות ובהתאם גם מעוררים תשוקה ומיניות. כמעט כל התבלינים מעוררי חושים ובעלי אפרודיזיאק, לרבות לימון, כורכום, כמון, בצל, שום, פלפל, שומר, כוסברה, גת וחילבה.

מזונות המשפיעים באופן ספציפי ושונה על גברים ונשים: מזונות מסוימים שישפיעו רגשית על גבר או אישה ויפעלו לטובת או נגד החשק המיני.

הצבא צועד על קיבתו: גברים

בכדי לעורר את האנרגיה המינית הגברית צריך להרגיע את מערכת העצבים המרכזית. בשגרה היומיומית, המתח גורם לזרימת הדם להתרכז לכיוון מערכת העצבים המרכזית, וצריך לפזר אותה על ידי הרגעתה.

הרגעת מערכת העצבים, אצל גברים, יכולה להתקבל על ידי מספר מאכלים וצמחי מרפא:

ג'ינסנג: ממריץ את מחזור הדם ומחזק את התפקוד המיני אצל גברים.
מזונות עתירי אבץ: אבץ יעיל עבור בלוטת הערמונית, ייצור הטסטוסטרון ושיפור האון הגברי.
קטניות (שעועית אדומה ושחורה), כבד, אגוזים, בשר הודו, דגים ומאכלי ים.

הזנת סוכר וחלבון לזרע: הזרע מורכב מחלבון וגלוקוז (סוכר), תוספת של מאכלים הכוללים רכיבים אלו תחזק את טיב הזרע. 

סוכר - פירות טרופיים עתירי סוכר, דובדבנים, תותים, שוקולד ועוד.
חלבון - שקדים, אגוזים, דגים, פירות ים, ביצים, מאכלים חלביים ועוד.
אלכוהול: יין אדום - מרגיע את מערכת העצבים המרכזית ומזרים את הדם החוצה למערכות המין. שרי, ליקרים - עתירי סוכר זמין. במקרה של אלכוהול יש לשים לב לצריכה תוך שיקול דעת.
תזונה בריאה: תזונה בריאה גורמת לאיזון הגוף והנפש. אצל גברים, תזונה לקויה עלולה לפגוע בספירת הזרע. 

מיומנה של בחורה: נשים 

תפקוד מיני נשי - כדי ליצור תשוקה מינית בריאה אצל נשים, צריך תחילה להרגיע את המתח היומיומי בו הן שרויות, תוך איזון המערכת ההורמונלית. עבור נשים, המערכת ההורמונלית היא מערכת דומיננטית, שיוצרת תהפוכות כגון: סטרס של טרום וסת, מחזור, ביוץ, לידות, שינויים הורמונליים אחרי הלידה, גיל המעבר ועוד. הורמונים משפיעים על הנפש ועל מערכת העצבים, לכן נדרש איזון של המערכת לצורך יצירת תשוקה מינית טובה ומשוחררת. 

מאכלים שירגיעו את גוף האישה, יאפשרו לה להיות פנויה לאהבה תוך שחרור הורמונים של התאהבות ורוגע: 

הג'ינסנג הנשי - אנג'ליקה וחומצת שומן אומגה: איזון הורמונלי ועצבי ע"י שורש צמח האנג'ליקה וחומצת שומן מסוג אומגה הנמצאים בתוספי מזון של דגים (הרינג, מקרל וטונה), אגוזים, כבד עוף, שמן זית, גרעיני אבטיח, תירס.
פירות יער: מכילים חומצות שומן לאיזון המערכת ההורמונלית.
לדוגמא: פטל, אוכמניות, תותים ודובדבנים.
סוכר ומצב רוח: פירות עתירי סוכר משפרים את מצב הרוח ולכן טובים להגברת החשק המיני.
שוקולד: שוקולד מכיל סרוטונין אשר מזין ומרגיע את מערכת העצבים, ממלא רגשית נשים ומקושר לתשוקה כבר אלפי שנה.
גלידות: גלידות אשר מכילות הרבה חומצות שומן יעזרו לחשק המיני הנשי.

אוכל שלא כדאי להכניס לחדר המיטות

אם בא לכם הערב לעורר את החשק המיני של בן או בת הזוג, לא רצוי לאכול מזון שמעודד זיעה או גורם לריח רע מהפה: עמבה, בצל, שום ועוד. כמו כן יש לצרוך במידה ובהתאם להכרות שלכם עם הגוף ותגובתו למאכלים שגורמים לנפיחות בבטן, כבדות וגזים: קטניות, כרוב, כרובית וברוקולי

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. כנסו לקבוצת הפייסבוק מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא.