יש אנשים שחופפים את שיערם מדי יום, יש כאלה שמעדיפים יום כן יום לא, חלק מסתפקים בפעמיים בשבוע ויש כאלו שטוענים שלא חפפו את שערם כבר שבועות "כי זה בריא יותר". התשובה היא איפשהו באמצע. אז איך תדעו כמה פעמים בשבוע מומלץ לחפוף את השיער?

המומחה לבריאות השיער ד"ר אמיר חאן הסביר ב"דיילי אקספרס" כי הדרך שבה אתם מטפלים בשיער עלולה להביא לנשירתו. "יש לנו כ-100 אלף שערות על הראש ואנחנו מאבדים 50 עד 100 שערות ביום בדרך כלל. יש צמיחה טבעית ולכן אנחנו לא נוטים להבחין בזה, אבל עבור אנשים מסוימים, נשירת שיער יכולה להיות ממש מלחיצה. תסמינים וסימנים שיש לשים לב אליהם כוללים, בפרט, דברים כמו קו שיער נסוג, קרחות, גירוד ודלקת בקרקפת. כל הדברים האלה יכולים להצביע על כך שאתה מאבד יותר שיער".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ישנם גורמים אפשריים רבים לנשירת שיער, והורמונים משחקים תפקיד גדול בתהליך. ד"ר חאן ציין כי לדרך בה אנו חופפים את שיערנו יש תפקיד חשוב: "יש דברים פשוטים שכולנו יכולים לעשות - בדקו באיזו תדירות אתם חופפים את שיערכם. חפיפת השיער מסירה ממנו את שמני ההגנה הטבעיים שלו. אתם לא צריכים לחפוף את השיער שלכם יותר מפעמיים או שלוש בשבוע".

גורם חשוב נוסף הוא טמפרטורת המים. רבים ממליצים לשטוף את השיער במים קרים לקבלת מראה מלא ברק. עם זאת, ד"ר חאן המליץ שלא לאמץ טמפרטורות קיצוניות, והסביר: "יש להימנע ממים חמים מאוד וקרים מאוד. שניהם פוגעים בשיער ויכולים להסיר את שומניו ולהחליש אותו". עוד הוסיף ד"ר חאן, כי רצוי להפחית את השימוש בכימיקלים ובמייבשי שיער כדי לא לפגוע בחיוניותו של השיער.