אף אחד לא אוהב להיות עצוב, אז למה אנחנו אוהבים להקשיב לעתים קרובות דווקא לשירים עצובים למרות שיש כל כך הרבה שירים שמחים?מחקר חדש של הפילוסוף והפסיכולוג ד"ר ג'ושוע נוב מאוניברסיטת ייל שבארצות הברית גילה שאנחנו משתוקקים לשירים עצובים כי הם עוזרים לנו להרגיש מחוברים ולא מבודדים.

התוצאות הצביעו על כך שהרגשות שגרמו למאזינים להרגיש מחוברים יותר היו אהבה, שמחה, אופוריה, בדידות, עצב ואבל.

ד"ר נוב הסביר ל"טלגרף" הבריטי: "אתה פשוט מרגיש בודד, אתה מרגיש מבודד, ואז יש את החוויה הזאת שבה אתה מקשיב למוזיקה ואתה מרגיש שאתה לא לבד".

מחקר קודם גילה כי אנשים שמאזינים לשירים עצובים אינם עושים זאת כדי להגביר את אומללותם. ההפך הוא הנכון. שירים עצובים עוזרים להם להרגיש עליזים יותר, על פי דו"ח שפורסם בכתב העת "Emotion" על ידי האגודה הפסיכולוגית האמריקאית.

פסיכולוגים, מצדם, אמרו כי אחת הסיבות שבגללה אנשים מעדיפים שירים עצובים היא כי הם מדברים על מה שעובר על הפרט. גיריש צ'נדרן, איש מקצוע ב-MNC, אמר שהוא מקשיב לשירים עצובים כי הם מנחמים אותו.

במקביל, מחקרים שונים מצאו כי ההעדפה שלנו לשירים עצובים נובעת מכיוון שהם יכולים לשפר את מצב הרוח, להעניק תמיכה רגשית ואפילו לשמש כזרז לפורקן רגשות, והמילים שלהם לעתים קרובות מעוררות תגובות רגשיות.

במשך שנים המדע סיפק ראיות לכך שבכי יכול להיות דרך מצוינת לספק פורקן ולהביא למצב רוח חיובי, ושמוזיקה עצובה יכולה להקל על סוג של מסע רגשי המאפשר לך לוותר על הכל ולהרגיש טוב יותר כתוצאה מכך.