אני אוהבת מאוד בעלי חיים, על כל סוגיהם, אפילו נמלים. אני אפילו אדלג מעל שביל נמלים על המדרכה ואם אראה אותן מתקבצות סביב פרור מזין אתן להן להמשיך ליהנות וחלילה שאדרוך. אבל עם כל אהבתי, כאשר זה מגיע לבית החוקים משתנים. נמלים שומעות? אין לכן מה לחפש אצלנו. לא במטבח, לא בחדרים, ולא בכלל. מעבר לכך שזהו אינו מקומן, נמלים בבית משדרות תחושה של לכלוך, ועוד לא הזכרתי את העקיצות המגרדות/כואבות/שורפות של נמלי האש הקטנטנות, שמסוגלות אפילו לחדור לגופם ואף לעיניהן של חתולים! כן כן, גם זה קרה.

נראה שבקיץ הנמלים אפילו עוד יותר חרוצות מתמיד, מגלות רמות חדשות של אמביציה ותעשנה הכל כדי לבלות במחיצתנו בסלון הממוזג והנעים. אז לכבוד העונה החמה שיתף מומחה הדברה מבריטניה במגוון שיטות יעילות להרחקת החרקים המטרידים מהבית ומהגינה שלכם באמצעות מוצרים פשוטים וזולים שסביר להניח שכבר יש לכם בבית.

חומץ לבן

מנכ"ל חברת "Shield Pest Control" הבריטית, דניאל סטיוארד, המליץ בשיחה עם ה"דיילי מירור" על שימוש בחומץ לבן. הוא הציע לנגב את המשטחים של האזור הנגוע עם סמרטוט שעליו תשפכו חומץ לבן.

"נמלים שונאות את ריח החומץ הלבן. החומץ יעצור את הנמלים מלצעוד לתוך הבית שלכם ברגע שהן יריחו אותו. הוא גם ישבש את שובלי הפרומונים (כימיקלים נדיפים המופרשים על ידי יצור חי במטרה להשפיע על ההתנהגות החברתית או המינית של פרטים בני אותו המין) המובילים נמלים למושבה שלהן ולמקורות מזון. הן יתבלבלו עד כדי כך שהן לא יחזרו לביתכם. הן יהיו כל כך מתוסכלות ומפוחדות שהן ימצאו מישהו אחר להטריד", אמר סטיוארד.

לא בביתנו. נמלים (צילום: אינגאימג')
לא בביתנו. נמלים (צילום: אינגאימג')

מים רותחים

שיטה נוספת להרחקת נמלים היא מים רותחים.

קצת אכזרי אבל לפי המומחה ניתן לגרש נמלים באמצעות שפיכת מים רותחים לתוך גבעת נמלים, חור או קן הסמוך לביתכם. אמנם המים לא יהרסו את כל המושבה, אבל הם ישבשו אותה ויגרמו לנמלים להתרחק מביתכם ולעבור למקום אחר.

סבון כלים

גם סבון כלים יכול לעבוד כשיטה יעילה ונוחה להרחקת נמלים.

סטיוארד הסביר: "הכניסו סבון כלים נוזלי לתוך בקבוק תרסיס עם מים. רססו את הסבון הנוזלי בכל מקום שראיתם נמלים, או שחשבתם שהן נמשכות אליו. הנוזל ישאיר שאריות אור שהנמלים לא יוכלו לסבול ויגרום להן להתרחק מהמקום".

חרוצות אפילו יותר בקיץ. נמלים (צילום: אינגאימג')
חרוצות אפילו יותר בקיץ. נמלים (צילום: אינגאימג')

מומחה ההדברה אמר שחשוב לשבש את הפרומונים של הנמלים. "החרקים נמשכים לריחות, לכן חשוב שתקטעו את עקבותיהם מהר ככל האפשר. ללא שובל ריח, הנמלים לא יוכלו להכניס את המושבה שלהן לביתכם. שימוש בסבון כלים ישמיד את שובל הפרומונים וירחיק אותן מביתכם".

סטיוארד גם ציין כי מזון שנשאר חשוף בבית, במיוחד מזון לחיות מחמד, מושך נמלים מכיוון שהוא "מקלט בטוח למושבות שלהן". הוא המליץ לרוקן את הכלי מאוכל ולשטוף אותו לאחר שבעל החיים סיים את הארוחה.