צביעת שיער היא הליך נפוץ מאוד בתחום הקוסמטיקה, אך הוא מוקף באזהרות, סכנות ואף ביקורות שווא. איגדנו לקוראי "מעריב אונליין" מספר מחשבות נפוצות על צביעת השיער, והחלטנו לעשות סדר במה נכון ולא נכון מבניהן.

מוצרי צביעה קבועים פוגעים בשיער

לא נכון: הג'ל של מוצרי הצביעה בטוח לשיער, אך כל שימוש לרעה או שימוש מופרז עלולים לחשוף את הקרקפת לרגישות ואת השיער לעייפות. כמו כן, חשוב להטיל את מלאכת בחירת הצבע המתאים על מומחי טיפוח השיער שיודעים לבחור מוצרי צביעה המכבדים את מבנה השיער ואינם גורמים לו נזק חמור.

צביעת שיער יכולה לגרום לנשירת שיער

לא נכון: מוצרי צביעה אינם גורמים לנשירת שיער, ולכן יש לחפש גורמים אחרים לנשירת שיער העלולים להיות קשורים ללחץ נפשי, עייפות גופנית, הפרעות הורמונליות או אפילו מעבר מעונה אחת לאחרת. ראוי להזכיר כי זה מצב נורמלי לאבד בין 50 ל-100 שערות מדי יום, אך במידה והנשירה עולה על כך, יש לפנות לרופא עור המוסמך לקבוע טיפול מתאים למצב זה שעשוי להימשך עד שישה חודשים.

צביעה ביתית מהווה סכנה לשיער

נכון ולא נכון: הסכנה בתחום זה אינה פיזית, אך היא נובעת מאי קבלת תוצאה ברמת הציפיות במקרה של חוסר פנייה למומחים לצביעת שיער. במכוני היופי והמספרות תוכלו ליהנות מייעוץ מקצועי בבחירת הצבע המתאים, והקפדה על פרוטוקול צביעה מקצועי הכולל שלבים קפדניים לשמירה על חיוניות סיב השערה ובריאות הקרקפת.

ניתן לצבוע את השיער בכל צבע שאתה רוצה

לא נכון: כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, יש לבחור את צבע השיער בפרופורציה לצבע העיניים וצבע העור, למשל צבע חום-אדםדם מתאים לעור כהה ולעיניים חומות יותר מאשר לצבע הבלונדיני.

הצבע הטבעי של השיער יכול להגביל את האפשרויות בתחום זה, שכן לא ניתן להבהירו יותר מדי. אם תירצו להבהיר יותר, תאלצו לעבור שלבים ארוכים כדי לנטרל את צבע השיער.

יש לציין שגם הצבע המתאים של השיער קשור לאישיות ולסגנון הלבוש, ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחי הצבע במספרה כדי לקבוע את הצבע המתאים מבין ההצעות שאתם מספקים או להציע לך את הצבע הטוב ביותר עבורך.

יש צורך לצבוע מחדש את השיער פעם בשבועיים כאשר מאמצים צביעה קבועה

לא נכון: צביעה קבועה לא נעלמת מהשיער עם הזמן, אלא דוהה מעט ומאבדת מהזוהר. לעומת זאת, צמיחת השורשים היא בצבע הטבעי של השיער או בצבע לבן כתוצאה מהאפרה, ויעברו כארבעה שבועות עד שהשורשים יראו, ולכן מועד הצביעה מחדש שיער תלוי ביכולת שלך לשאת את השורשים או להסתירם.

יש צורך להשתמש בשמפו מיוחד לשיער צבוע

נכון: שלב זה יעזור לשמור על זוהר צבע השיער, במיוחד שהשימוש בשמפו ומרכך מיוחד לשיער צבוע דואג לסיב השערה ומונע מהצבע שלו מלהיחלש. למוצרים אלו יש גם השפעה מזינה על סיב השערה מבלי להכביד עליו.

מעבר משיער בלונדיני לשיער חום קל יותר מאשר להיפך

נכון: צביעה קבועה לא יכולה להבהיר את צבע השיער ביותר משלושה גוונים, באשר למעבר מחום לבלונד, זה מצריך קודם כל שינוי מוחלט של צבע השיער הטבעי, וזה תהליך עדין שרק מומחים יכולים לעשות בשיער.

שיער בלונדיני מחמיא ומוסיף זוהר לעור הפנים

לא נכון: ישנם גוונים רבים של בלונד, ומומחים מבחינים בין בלונד קר, בלונד חם ובלונד אפור. רק בחירה בבלונד הנכון לצבע העור עוזרת לשפר את הזוהר שלו.

חינה עוזרת להגן על השיער

לא נכון: חינה אינה מהווה תחליף למוצרי צביעת שיער, אך היא יכולה לשפר את צבע השיער הטבעי שלך. היא אינה מגנה על השיער מפני זיהום, שמש וחום של כלי עיצוב, כפי שנהוג להאמין, אך הוא מסוגל לעטוף את השיער בשכבת הגנה ולשפר את צפיפותו.