בטח יצא לכם להתקל פה ושם במוצרי טיפוח שחורים המכילים פחם. מוזר?  לא ממש. בשנים האחרונות פחם פעיל מוכיח את עצמו כהרבה יותר מעוד מוצר טיפוח חולף וטרנדי. הוא משמש לניקוי אפקטיבי ויעיל במיוחד של עור הפנים במסכות ותכשירים שונים, בזכות היכולת הפנטסטית שלו לספוג ולספוח זיהומים ורעלים, עד פי אלף מהמשקל שלו.

איך זה עובד?

פחם פעיל הוא תוצאה של תהליך חימום בטמפרטורה גבוהה, מה שמקנה לו יכולת "למשוך" אליו את כל חלקיקי הלכלוך הזעירים בעור ועל ידי כך לפתוח ולשחרר את הנקבוביות שנסתמו מלכלוך ושאריות איפור. אם הפחם הפעיל משולב בנוסחה הנכונה, התוצאה היא שהחומר הפעיל פשוט שוטף את כל הזיהומים מהעור.
נוסחה יעילה לטיפול בעור תדע גם לשמור ולהגן על השמנים הטבעיים שבו ולא להסיר אותם יחד עם החומרים המזהמים. זה חשוב במיוחדלמי שמתגורר בעיר, שם עור הפנים נאלץ להתמודד עם זיהום על גבי האיפור, מה שמוביל לסתימת הנקבוביות, עודפי סבום והיווצרותם של ראשים שחורים.
"תפקיד הפחם בקוסמטיקה הוא לספוח נוזלים או סבום ולאזן את העור" אומרת ד"ר להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור. "בשל כך, הוא טוב לעור שומני או עור עם אקנה. בגלל שהוא נוטה לייבש את העור, מוסיפים לו עוד חומרים בשימוש קוסמטי כמו חומצה היאלורונית או חומצות אחרות, או ויטמינים על מנת שלא ייבש את העור. חשוב מאד להקפיד להשתמש בפחם שעבר התאמה למריחה על העור עם תו תקן כיוון שחומר שאיננו מותאם יכול לגרות את העור ועלול להכיל חומרים מסרטנים. כמו כן אסור להשתמש על פצעים פתוחים או זיהום עורי".

ד''ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור ואסתטיקה (צילום: אלון שפרנסקי)
ד''ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור ואסתטיקה (צילום: אלון שפרנסקי)

כיצד לשלב פחם פעיל בשגרת היומיום שלך

מסיכת החמצן והפחם DARK MASK של חברת הקוסמטיקה המקצועית KB PURE יצרה קטגוריה חדשה לגמרי במסכות שחורות וזוכה להצלחה רבה מצד הקוסמטיקאיות והמטופלות. מורחים את המסכה על פני עור יבש בשכבה דקה, וממתינים שתי דקות כשבזמן זה ניתן לראות שהמסכה ממש הופכת את צבעה ומתבצעת פעולת הבעבוע (פעפוע) של החמצן. כעת מציגה החברה את אותה מסיכה במהדורה מיוחדת – THE PINK EDITON, בתוספת מרכיבים פעילים ומרעננים התורמים ללחות העור ובהם ️אצת ים אדומה, שמן חוחובה ועוד. מומלץ לשימוש עד 4 פעמים בשבוע. מחיר לצרכן: 185 שקלים.

עוד מוצר מבית KB PURE, המפתחת תכשירים הנמכרים בקרב קוסמטיקאיות בענף המקצועי, הוא Z FORMULA סרום ביוממטי למיצוק העור שבין מרכיבי נמצא גם פחם במבוק מיקרוני שאינו צובע את פני העור ומכיל מינרלים רבים המעשירים את העור ותורמים לחיוניות שלו. הסרום מהווה פריצת דרך טכנולוגית המאפשרת פעילות מוגברת של ויטמין C בריכוז פעיל (6%) לצד פפטידים ביוממטים המובילים שניהם למיצוק עוצמתי, טשטוש קמטוטים, החלקת מרקם העור, הבהרה כללית, ליחוח לעור הפנים ועוד. מחיר לצרכן: 470 שקלים.

מותג הטיפוח הבינלאומי GARNIER (גרנייה) גם הוא משיק בישראל את סרום הפחם, שכבש את העולם. הסרום החדשני מסייע בטיפול במראה פגמי העור שנותרו לאחר הפצעונים, אדמומיות, וצמצום נקבוביות וראשים שחורים. הוא מכיל ריכוז גבוה במיוחד של ניאצינאמיד +AHA+BHA (4%) ובכך מסייע בהפחתת הפצעונים ופגמי העור עד 44%. בשימוש מתמשך מעניק מראה עור פנים חלק ואחיד יותר. מחיר השקה: 49.90 שקלים. עוד מגרנייה - מסכת פחם מתקלפת לניקוי ראשים שחורים המכילה פחם וחומצה סליצילית לטיהור עור הפנים ומראה הנקבוביות. מחיר לצרכן: 34 שקלים. 

פחם פעיל. למעלה: גרנייה. למטה: KB PURE (צילום: ישראל כהן,יחצ חול)
פחם פעיל. למעלה: גרנייה. למטה: KB PURE (צילום: ישראל כהן,יחצ חול)

סבון פחם פילינג מסדרת דוקטור עור YOUNG תרחיץ גרגרים לניקוי הפנם מנקה וסופח שומנים. תרחיץ לניקוי יומיומי לעור פנים מעורב עד שמן, שילוב ייחודי של אבקת פחם פעיל עם גרגירים, מנקה ומטהר ביסודיות את הנקבוביות לעומק, סופח לכלוך ושומן ומותיר את הפנים נקיות, ללא ברק, במראה מאט ומבלי לייבש את העור. מותאם לחומציות הטבעית של העור. מחיר לצרכן: 59 שקלים. (מבצע של 35% הנחה עד ה 11.7 באתר דוקטור עור)

רשת סקארה מציעה מגוון רחב של מוצרי פחם לניקוי וטיהור הפנים, החל ממדבקות לניקוי האף להסרת נקודות שחורות, מסכות בד לניקוי וטיפוח, מסכת ניקוי המסייעת בצמצום מראה הנקבוביות, מוס פחם לניקוי הפנים וספיחת שומנים, ועוד. מחיר לצרכן: 19.90-35.90 שקלים.

מסיכת פיור אקטיב 3 ב-1 של גרנייה עם מרכיב הפחם הפעיל, משמשת כסבון לניוקי הפנים, פילינג גרגירים עדין להסרת נקודות שחורות וכמסכה לניקוי אינטנסיבי עמוק. מחיר לצרכן: 49 שקלים.

למעלה: סקארה. מימין: גרנייה. משמאל: דוקטור עור YOUNG  (צילום: תמוז רחמן,יחצ חול)
למעלה: סקארה. מימין: גרנייה. משמאל: דוקטור עור YOUNG (צילום: תמוז רחמן,יחצ חול)

סבון פילינג מסדרת City Nap של GIGI Laboratories ג’ל ניקוי לפנים להסרת לכלוך, איפור וספיחת שומן. מכיל קומפלקס אצות וצמחים אנטיבקטריאלי ואנטיאוקסידנטי וכדוריות פחם אשר סופחות שומן ורעלים מהעור. הג’ל מטהר ומנקה ביעילות את העור מבלי לייבש ומעניק מראה עור זוהר וחלק. מחיר לצרכן: 220 שקלים.

דיילי סופרפוליאנט פילינג מבוסס פחם אקטיבי מיפן (המכונה גם צ'ארקול) מסדרת האנטי אייג'ינג של דרמלוג'יקה המשמש לטיהור העור וספיגה של רעלים משכבות העור העמוקות. נלחם בסימני הזדקנות מוקדמת הנגרמים מחשיפה לזיהום אויר. להשיג בנקודות המכירה מכוני קוסמטיקה ומרכזי ספא ובתי מלון. מחיר לצרכן: 314 שקלים.

מסכת סקראב פחם פעיל וסוכר שחור של SO.KO לפילינג ולסיוע לעידון עור הפנים מועשרת בתמציות פפאיה, קוקוס, בננה, גויאבה ופטל. מגיעה באריזה נוחה לנשיאה ומתאימה גם לנסיעות, בעלת סגירה חוזרת לעד ארבעה שימושים. מחיר לצרכן 14.90 שקלים.

משחת השיניים פחם 3D White Therapy של Oral-B עשויה רכיבים טבעיים כולל פחם להלבנה, ניקוי עמוק וחיזוק השן. מחיר לצרכן:  31.90 שקלים.

מגבוני פחם לניקוי יסודי של עור הפנים של ביוטיקייר. מחיר לצרכן: 4.90 שקלים.

למעלה: דרמלוג'יקה, ביוטיקייר. למטה: GIGI ,Oral-B (צילום: יחצ חול,סשה דובינסקי)
למעלה: דרמלוג'יקה, ביוטיקייר. למטה: GIGI ,Oral-B (צילום: יחצ חול,סשה דובינסקי)

מותג השיער פורץ הדרך K18 משיק את סדרת PEPTIDE PREP shampoo ובה שמפו לתחזוקת ה-pH ושמפו לטיהור וניקוי אינטנסיבי והראשון מסוגו בעולם שיודע להתמודד עם 99% משאריות הלכלוך שיש לנו בשיער תוך חפיפה אחת בלבד. השמפו מופעל על ידי פחם פעיל וחומצה סליצלית לניקוי של סתימות זקיקי שיער תוך הסרת לכלוך, שומנים, ושאריות נוספות מהצטברות של שלל מוצרים שאנו משתמשים בהם ואפילו שאריות מתכות המצטברות בשיער כתוצאה משימוש במים קשים, כמו ניקל, קדמיום, עופרת, אבץ וברזל.

שני סוגי השמפו החדשים מועשרים בפפטיד פורץ הדרך K18peptide™ שמזין ומחזק את התיקון המולקולרי תוך כדי החפיפה. הפפטיד פועל גם כשכבת מגן המונעת ומפחיתה אובדן חלבון שעלול להתרחש במהלך החפיפה וזאת כדי לשמור על תחושה של שיער רך, חזק, בריא ונקי. הסדרה לא נוסתה על בעלי חיים, אינה מכילה סולפטים, פאראבנים, סיליקונים וצבעי מאכל, ובעלת פורמולה טבעונית. מומלץ לשימוש פעם בשבוע. מחיר לצרכן: 199 שקלים.

PEPTIDE PREP™ detox shampoo שמפו דיטוקס טיפולי לטיהור וניקוי השיער  (צילום: יחצ חול)
PEPTIDE PREP™ detox shampoo שמפו דיטוקס טיפולי לטיהור וניקוי השיער (צילום: יחצ חול)