יעדי הלינה הכי מבוקשים בארץ

כבר לפני 13 שנים פתח אייל הירשפלד יחד עם רעייתו אביגיל את מתחם צימרבוס ביישוב עזוז הנמצא בגבול הנגב וסיני, אבל לדבריו רק לאחרונה זה נהיה טרנד ארצי. "התחילו פתאום להעתיק את הקונספט וצצו כל מיני צימרבוסים במקומות אחרים בארץ", הוא אומר.

המתחם של הירשפלד כולל שלושה אוטובוסים ישנים ממוחזרים, שהוסבו לצימרים מפנקים המתאימים לזוגות ולמשפחות ונושאים את השמות: צימרבוס הזוגי, צימרבוס האקורדיון וצימרבוס הטרמינל. "מצד אחד שימרנו את הקטע של האוטובוס, למשל בתא הנהג עשינו חדר משחקים לילדים, ומצד שני זה משהו מפנק, עם בריכה מחוממת בחוץ", הוא אומר.

האירוח, נכון לעכשיו, הוא ללא אוכל, כאשר בתוך הצימר עצמו יש מטבח מאובזר, כולל מכונת אספרסו. "המקום מאוד מושקע, ולכן גם המחירים בהתאם. זה לא מיועד לקהל שמחפש חופשה זולה", אומר הירשפלד. "מצד שני, זה גם לא כל כך יקר בהשוואה למה שקיים בשוק. את ממש ישנה בתוך יצירת אמנות ממוחזרת. אפילו תיירים מחו"ל שבאים נדהמים ממה שמקבלים כאן. יש אנשים שמגיעים אליי מהאלפים כל שנה למשך שבוע".

צימרבוס (צילום: אייל הירשפלד)
צימרבוס (צילום: אייל הירשפלד)

במקביל לצימרבוסים, גם הגסטהאוסים וההוסטלים זוכים לעדנה בקרב משפחות ישראליות. "בגלל יוקר המחיה אנשים מחפשים עכשיו אלטרנטיבה נגישה", אומרת רוני ביתן, מנכ"לית ILH - קהילת הגסטהאוסים וההוסטלים בישראל. "מגמת העלייה בביקורי ישראלים החלה עוד בימי הקורונה. בעבר, כשישראלים שמעו את המילה הוסטל, במקרה הטוב הם חשבו על דרום אמריקה ובמקרה הפחות טוב על הוסטל של רווחה. פתאום אנשים הבינו שיש אופציה של מקומות לינה איכותיים בטווח מחירים זול. גם האווירה הפחות רשמית במקומות האלה לעומת המלונאות הקלאסית מאוד מתאימה לאופי הישראלי".

כך, בקבוצת אברהם (הוסטלס וטורס) מדווחים על עלייה בהזמנות לעומת השנה שעברה, מה שניכר במיוחד ב"אברהם אילת", הוסטל המיועד למשפחות, שם ניתן למשל למצוא חדר לזוג + שלושה ילדים במהלך יולי החל מ־750 שקלים.

"בכל שנה בקיץ אנו רואים עלייה בכמות המשפחות הישראליות שמגיעות אלינו", אומרת גם נעמה שוויקי, מנהלת השיווק בגסטהאוס The spot hotel בתל אביב. "המחירים של חופשות קיץ באילת או בחו"ל פשוט קורעים את כיסן של המשפחות הישראליות. לשמחתי, יש כאלה שמכירים כיום גם את האופציה של גסטהאוסים ברחבי הארץ, שמאפשרים חופשה צעירה, מגניבה ובמחיר שפוי".

היעדים הכי מבוקשים בחו"ל

לדברי זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר, אנטליה שבטורקיה נמצאת בראש טבלת הביקושים של הישראלים לטיסות לקיץ הקרוב. אנטליה, שמתאימה לחופשות משפחתיות ובה פעילויות לילדים, מתקנים, שירותים ושלל פינוקים משתלמים, היא גם היעד עם הביקושים הגבוהים ביותר לחבילות נופש (למעלה מ־60% מההזמנות לאנטליה הן של חבילות נופש).

במקום השני ניצב כרתים, האי הגדול ביוון, שחביב במיוחד על הקהל הישראלי. מלבד היותו יעד קרוב עם אפשרויות טיסה רבות וזולות יחסית, הוא גם מציע מבחר אדיר של מלונות מפנקים, טבע יפהפה, ארכיטקטורה מרשימה, שופינג זול ומקומות בילוי תוססים.

מלון באנטליה (צילום: אינג אימג')
מלון באנטליה (צילום: אינג אימג')

במקום השלישי נמצא רודוס, גם הוא יעד יווני מבוקש, עם שפע של בתי מלון ואתרי נופש ברמה גבוהה. במקום הרביעי ניצבת בטומי, עיר החוף הגיאורגית שצברה תאוצה אדירה בשנים האחרונות בקרב המטיילים הישראלים, והביקושים אליה עלו ב־25% בשנה החולפת. לרנקה בקפריסין, במרחק של 45 דקות טיסה, סוגרת את רשימת חמשת היעדים המועדפים: היא מתהדרת ברצועת חוף מרשימה, באגם המלח המפורסם שלה, בטיילת הדקלים הנעימה, באתרי צלילה מרהיבים ובמסעדות טובות.

אירועי התרבות הכי מדוברים

כ־125 אלף כרטיסים נמכרו במהירות שיא להופעות של כוכב הפופ הבינלאומי ברונו מארס שייערכו בפארק הירקון ב־4 וב־7 באוקטובר. בינתיים, ברשתות החברתיות ניתן למצוא אינספור פוסטים של אנשים שמחפשים בנרות מישהו שימכור להם כרטיס.  

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל (צילום: פורום פילם)
אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל (צילום: פורום פילם)

עוד אירוע תרבותי מדובר בקיץ הקרוב יהיה עליית הסרט "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", ולו רק בגלל האריסון פורד, בן ה־80, שחוזר בפעם החמישית לתפקיד הארכיאולוג והגיבור האגדי בסדרת הסרטים המצליחה והפופולרית שהחלה ב־1981. לצדו של פורד מככבים בסרט פיבי וולר־ברידג', אנטוניו בנדרס, ג'ון רייס דייוויס, שונה רנה ווילסון ועוד.

טעמי הגלידות הכי פופולריים

הטעם החדש של רשת "לג'נדה" שיצא לאחרונה - קראנץ' קורנפלקס - גלידת חליטת קורנפלקס בשילוב פצפוצי קורנפלקס - נוצר בהשראת הלהיט התורן של גלידות נסטלה - קראנץ' בטעם החלב של הקורנפלקס. בנוסף לטרנד הזה, להיטי הקיץ החדשים ב"לג'נדה" הם קוקוס מנגו מלוח (סורבה קוקוס בשילוב מנגו במליחות עדינה), סימפוניה (שוקולד לבן, קרמל מלוח, אגוזי לוז ועוגיות ללא גלוטן), ובקרוב תגיע גם גלידת קפיר (סוג של משקה חלב), זרעי דלעת ואוכמניות.

גלידת פירות יער וקראמבל חמאה (צילום: אמיר מנחם)
גלידת פירות יער וקראמבל חמאה (צילום: אמיר מנחם)

ברשת גלידריות "וניליה" יככבו הקיץ שלושה טעמים: גלידת באונטי טבעונית על בסיס קרם קוקוס עשיר ושוקולד מריר; סורבה תות שדה; וסורבה למון ליים. ברשת "גולדה" הטרנד של הקיץ יתמקד בשלושה טעמי קראמבל חדשים בהשראת פירות עונתיים: עוגת גבינה פירות יער קראמבל חמאה; מסקרפונה תות עם קראמבל תות; וקרם ברולה קראמבל פיסטוק.

הטרנדים האופנתיים

לדברי הסטייליסטית ליאת אשורי, שלושה טרנדים מרכזיים יככבו בקיץ הקרוב. "הראשון הוא טרנד בהשראת עולם המים, שיבוא לידי ביטוי בהדפסים של צדפות, פריטים עם פייטים כמו קשקשים של דג, תכשיטים, תיקים ונעליים עם מוטיבים של ים כמו כוכב ים, פנינים ועוד", היא אומרת.

טרנד נוסף הוא חזרה לשנות ה־90. "נראה ז'קטים שמגיעים עד קו המותן עם דש, כריות כמו בשנות ה־90. מי שרוצה להיות אופנתי ילבש ג'ינסים בגזרה קצת יותר רחבה למטה", היא אומרת.

טרנד שנות ה-90 בזארה (צילום: יח''צ)
טרנד שנות ה-90 בזארה (צילום: יח''צ)

מגמה נוספת היא גזרות מרובעות גם לנשים, גם לגברים וגם לילדים. "אפילו הטי־שירט של הגבר מיוצרת בשרוול קצר, אבל כזה שארוך באופן יחסי לפעם", היא אומרת. "ייתכן שמגמת הגזרות המרובעות היא בהשפעת עולם ההיפ הופ, שם לובשים הכל גדול, מרווח, בלי קימורי גוף".