אחת לתקופה מגיעה קולקציית עיצוב שבאמת מצליחה לרגש אותנו, גם בזכות העיצובים המרהיבים שבה, וגם בזכות מי שעומד מאחוריה. הפעם מדובר בקולקציית קפסולה שנוצרה במסגרת שיתוף פעולה מרגש של רשת גולף & קו עם המיזם החברתי החשוב קוצ'ינטה, שכולו מורכב מנשים מבקשות מקלט, גדולות מהחיים, שעשו דרך ארוכה ומפרכת אל החופש, בתרתי משמע.

KUCHINATE הינו מיזם תעסוקתי ופסיכו-סוציאלי מבוסס אמנויות, לנשים מבקשות מקלט מאפריקה המפרנסות את עצמן ואת משפחותיהן באמצעות עיצוב ויצירת מלאכות יד יפהפיות בהשראת התרבות האפריקאית. הן משתתפות במפגשים חברתיים משולבי סדנאות סריגה וטקסי קפה מסורתיים, בהם הן חולקות חוויות, ויוצרות את מלאכות היד המרהיבות שלהן. עבודותיהן מוצגות במוזיאונים ובגלריות מרכזיות, תוך בניית גשרים עם קהילות בארץ ובעולם.

גולף & קו קולקציית אפריקה בשיתוף המיזם החברתי קוצי'נטה (צילום: עידן מלכה)
גולף & קו קולקציית אפריקה בשיתוף המיזם החברתי קוצי'נטה (צילום: עידן מלכה)

מאז הקמתה ב-2011 שינתה קוצ'ינטה את חייהן של מאות נשים ובני משפחותיהן והיא עוזרת לעובדותיה להתמודד ולהירפא מהטראומה באמצעות כוחה של אמנות, קהילה והגשמה עצמית ומקצועית. האמניות זוכות להכנסה קבועה והוגנת על עמלן, המסייעת בבניית ביטחונן העצמי ושיפור מעמדן בתוך המשפחה, ומתרפאות מטראומה באמצעות אמנות, תמיכה קהילתית וליווי פסיכו-סוציאלי אישי וקבוצתי, המסייע להן בבניית חוסן פנימי, רכישת כלים מקצועיים ומיומנויות אשר יעזרו להן לחיות בכבוד.

במסגרת שיתוף הפעולה עם רשת גולף & קו עוצבו ונוצרו כ- 1,500 פריטים בתהליך של עבודה פרטנית, שערך כחצי שנה. הקולקציה כוללת מגוון פריטי טקסטיל ונוי לבית, כגון: נר בכוס זכוכית מעוטרת, כריות נוי, ראנר למרכז השולחן, סינר, תיק בד ועוד, ומבוססת על פלטת צבעים מדברית חמה ועמוקה וגימורים המעניקים תחושה של מלאכת יד, כגון אריגת YARN DYE, תבליטים, צביעה ידנית וחומריות טבעית וגולמית. כל הפריטים מתאפיינים בדפוסים אפריקאים מסורתיים, בצבעוניות עזה, משמחת וכובשת לבבות, ובאיכויות הבלתי מתפשרות האופייניות לרשת גולף & קו. טווח המחירים: 195 - 25 שקלים

בהשראת המדבר. גולף & קו קולקציית אפריקה בשיתוף קוצי'נטה (צילום: עידן מלכה)
בהשראת המדבר. גולף & קו קולקציית אפריקה בשיתוף קוצי'נטה (צילום: עידן מלכה)

"יום עבודה בקוצי'נטה נראה אחרת ממה שרובנו מכירים. מרבית האומניות מתמודדות עם עוני, חד-הוריות, נכות וטראומה" אומרות ד"ר דידי מימון-קהן והאחות (נזירה) עזיזה קידאנה, מנהלות ומייסדות המיזם. "אנו מאפשרות להן להכין את המוצרים אצלנו בסטודיו, או לקחת חומרים, בדים ומכונות תפירה לביתן. הקולקציה היא תוצר של עשרות ומאות נשים שעובדות לילות כימים כדי להגיע לכדי שלמות. חבלי לידה של הרכבת קולקציה, בחירת והזמנת בדים ומכונות תפירה, הכשרות ושעות של תפירה ואריזה הן רק חלק מתהליך מרגש שארך כשנה, עד שאתם ואתן, תוכלו להיכנס לסניפי גולף ברחבי הארץ ולרכוש מוצר, שמאחוריו ישנה אישה, משפחה וסיפור חיים". 

"מאחורי כל אחד מהמוצרים עומדת אישה אמיצה ויצירתית, שיש לנו את הכבוד לתת לה יד משמעותית בדרכה" מסר אבי וזנה, סמנכ"ל חטיבת הבית של גולף, "אנו רואים משמעות עמוקה ואמיתית בעשייתנו המשותפת, וזכות גדולה להעניק ללקוחותינו את ההזדמנות לתמוך בקהילה אמיצה זו".