אחת הסכנות הגדולות ביותר עבור ילדים קטנים בקיץ היא טביעה. כולנו יודעים שאסור להוריד את העיניים אפילו לרגע מן הילדים בבריכה או בים, אפילו שיש מציל, גם אם הם עם מצופים ואפילו אם הם "יודעים לשחות". אבל סיכון נוסף ופחות מוכר שעלול להיות קטלני הוא "טביעה יבשה" או "טביעה משנית", שהם מונחים שאינם רפואיים, אך הם מתייחסים לסיבוכים נדירים השכיחים יותר אצל ילדים וכדאי להיזהר מהם וללכת לרופא או לחדר המיון בבית החולים ברגע שהם מתרחשים.

פספסתם את הסופרמון? צפו בתצוגות הירח המרהיבות; והמועד הנוסף בו יתקיים
האם עומר אדם הציע ליעל שלביה נישואין בערב ט"ו באב?

טביעה יבשה מתרחשת כאשר חסר חמצן בגוף והיא נובעת משאיפה או בליעה של כמות קטנה של מים תוך כדי שחייה דרך האף או הפה, מה שגורם לעווית במיתרי הקול של הילד ומוביל לסגירת דרכי הנשימה, וכתוצאה מכך לקשיי נשימה. סימנים אלה מתחילים שעות מאוחר יותר או מתפתחים בימים שלאחר הטביעה.

מדובר כאמור בסדרה של תסמינים מאוחרים שמישהו עלול לחוות לאחר תאונה הקשורה למים וזה שונה מטביעה בפועל כי אין מים שבאמת מגיעים לריאות.

טביעה משנית היא מונח נוסף שאנשים משתמשים בו כדי לתאר סיבוכי טביעה אחרים. היא מתרחשת במצב שבו מים נכנסים לריאות ויכולים לגרות את רירית הריאות ונוזלים עלולים להצטבר בהן, מה שגורם למצב שנקרא בצקת ריאות.

בצקת ריאות היא אחד המצבים החמורים ביותר שעלולים להתרחש כאשר מים נכנסים לריאות.

הרופא ד"ר ג'ייסון מילק מסביר כי "הריאות מפסיקות לעבוד כראוי, וזה יכול להיות מצב חירום רפואי רציני".

סביר להניח שתבחינו שהילד שלכם מתקשה לנשום מיד, וזה עלול להחמיר ב-24 שעות שאחרי.

ילדכם עלול גם לחוות שינויים בהתנהגות כגון עצבנות או רמות אנרגיה נמוכות, מה שאומר שהמוח לא מקבל מספיק חמצן. למרות שברוב המקרים הסימפטומים חולפים מעצמם, חשוב לבדוק אותם.

ד"ר מארק רייטר, לשעבר נשיא האקדמיה האמריקאית לרפואה דחופה, אמר: "התרחיש הסביר ביותר הוא שהתסמינים קלים יחסית ומשתפרים עם הזמן. כל בעיה ניתנת בדרך כלל לטיפול אם המטופל מקבל טיפול רפואי באופן מידי, והמשימה של ההורים היא לפקח על הילד מקרוב במשך 24 ה-שעות שלאחר האירוע".

ריימונד פטיטי, עוזר המנהל הרפואי של מחלקת החירום בבית החולים לילדים בפיטסבורג, אומר שאם הסימפטומים לא נעלמים או אם הם מחמירים, יש לקחת את הילד מיד לחדר המיון.