מתי בפעם האחרונה נישקת, כאילו, ממש נישקת, את בן הזוג שלך? ג'ון וג'ולי גוטמן, מטפלים וחוקרים שחקרו מערכות יחסים במשך ארבעה עשורים ונשואים אחד לשניה, טוענים כי נשיקה בת שש שניות היא פרק הזמן המושלם ליצירת רגע רומנטי של חיבור עם בן הזוג. סגנון הנשיקה, עם או בלי לשון, לא משנה, כל עוד הוא מביא את שני בני הזוג לאקט.

ציון "בן 60 ולא נראה בכלל" נפצע קשה בתאונה: "התפללו עבורו"
לא לשקוט על השמרים: שלושה דברים שישפרו את הקריירה שלכם

"אנו מבלים חלק ניכר מחיי היומיום שלנו בעבודה ובטיפול במשפחה, ולעתים קרובות שוכחים להיות עם בני הזוג שלנו", אמר גוטמן. "לכן, כאשר אתם מחדירים טקס להגברת האינטימיות כמו נשיקה של שש שניות לתוך האינטראקציה שלכם עם בן/בת הזוג שלכם, אתם מראים שאתם רוצים לתמוך, להבין ולהרגיש מחוברים אליהם, ובכך בונים את אמון ביניכם", נכתב באתר של "מכון גוטמן" של בני הזוג, שידועים בעיקר בזכות שיטת הטיפול שיצרו על בסיס המחקר שלהם, הנקראת "שיטת גוטמן".

"היתרונות של נשיקה בת שש שניות הם מרחיקי לכת", כתבה המטפלת קארי רוסנאק באתר. "הם כוללים דברים כמו הגברת החיבה וההערצה אחד כלפי השני, הפחתת מתח וחיזוק ההערכה שיש לך לבן הזוג שלך".

"אתם יכולים גם לחשוב על הנשיקה הממושכת הזו כעל 'נווה מדבר זמני' מלהיות פרודוקטיביים, וככזו שעוזרת לכם לעבור למצב של רגיעה וזמן איכות עם המאהב שלכם", הוסיפה רוסנאק. "אם אתם הופכים את זה לטקס יומי או כמעט יומי, זו יכולה להיות אסטרטגיה וכאשר בן או בת הזוג יודע/ת שאת/ה שם בשבילו/ה, סביר יותר שהוא או היא יראו אותך כמאהב/ת עקבי/ת ואמין/נה, אפילו ברגעים שבהם אתם בנפרד".

נשיקה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
נשיקה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

על פי האתר, "להתנשק לפני שאתם נפרדים או כשאתם מתאחדים יכול להיות יעיל במיוחד כדי להחזיר כל אחד מכם למצב חיבור של אחד על אחד".

ממחקר שערכו בני הזוג גוטמן עולה כי הזוגות המאושרים ביותר מבלים בממוצע שש שעות בשבוע בהתמקדות זה בזה. את השעות האלה אפשר לבלות בדייטים, עיסוק בתחביבים משותפים, וגם, ניחשתם נכון, בנשיקה ארוכה ורומנטית.