ד"ר הווארד טאקר חגג בחודש שעבר 101 שנים ועדיין עובד במשרה מלאה כנוירולוג! לכבוד המאורע הוא שיתף את ארבעת הטיפים שלו לחיים ארוכים ומאושרים בפודקאסט "mindbodygreen".

"זה לא אירוע שלי": עוד פדיחה גדולה לעופר חדד בשידור חי
כשהוא רק בן 7 שבועות: תינוק אותר שיכור מאלכוהול - אימו נעצרה

ד"ר טאקר, שעובד במגוון בתי חולים ומרפאות ברחבי קליבלנד, נולד ב-10 ביולי 1922 באוהיו. הוא חי עם אשתו, פסיכיאטרית וסטודנטית לרפואה לשעבר, כבר 66 שנה, ויש להם ארבעה ילדים ועשרה נכדים.

טאקר טוען כי הסיבה בעטיה הוא עוד איתנו, נעוצה בעיקר בהנאה שלו מהעבודה, במערכות היחסים שלו ובכמה בחירות של אורח חיים כמו לעשות הכל במתינות, להתאמן כמה פעמים בשבוע ולא לעשן סיגריות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הוא גם אמר כי הגנטיקה שלו ככל הנראה משחקת תפקיד ושומרת על בריאותו הקוגניטיבית הממושכת ועל חדותו, וציין כי אביו נהג להסיע את עצמו לארוחת הערב כל ערב כשהיה בן 95 לאחר שרעייתו, אמו של ד"ר טאקר, הלכה לעולמה. "גנטיקה היא יתרון, אבל לא יותר מזה", אמר למנחה הפודקאסט.

טאקר מאמין שמה שמכונה ביו-האקינג, שילוב בין נטילת תוספי מזון לבדיקות דם חודשיות, MRI וקולונוסקופיה, אינו התשובה לחיים ארוכים, שכן המחקר הרפואי משנה ללא הרף את מה שאנו מאמינים שטוב לנו.

"רופאים אינם חסינים מטעויות", הוא אומר, ונותן כדוגמה רופאים שהמליצו לעשן כדי לרדת במשקל ו"להרגיע את העצבים" בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת.

בן ה-101 שיתף בפודקאסט את ארבעת הדברים שבזכותם הוא סבור שהגיע עד הלום:

שמירה על שגרת עבודה: בבוקר הוא מסתובב בין מטופלים בבית החולים, אחר הצהריים הוא עובד מהמשרד ובערב הוא חוזר הביתה ליהנות מערב של קריאה או צפייה בטלוויזיה לצד רעייתו וכוס מרטיני.

"אני חושב שפרישה היא האויב של אריכות ימים", אמר. "התנדבות משמעותית יכולה לשרת את אותה מטרה, כי זה יכול לעזור לשמור על העניין שלך בעולם סביבך ועל החיוניות שלך".

תחשוב צעיר: טאקר שומר על גישה צעירה ותמיד מתכנן תוכניות עתידיות שגורמות לו להתלהבות כמו למשל הרצון לטייל בהרי האלפים. הוא שיתף שהיו לו חברים שראו את עצמם זקנים ומתו מוקדם יותר, למרות שהיו בני גילו. "אני באמת חושב שאחיה לנצח. אני יודע שזו לא מציאות, אבל אין לי פחד למות", אמר.

אבל יש לו גם חברים צעירים יותר. לדבריו, שני הוריו בחרו חברים שהיו צעירים מהם, וזה משהו שגם הוא בחר לעשות. "יש לי חברים טובים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם והם שומרים אותי צעיר", אמר.

הישאר פעיל: מלבד לקום וללכת לעבודה כל יום, ד"ר טאקר גם מתאמן מספר פעמים בשבוע. "פעם הייתי רץ בחוץ, אבל עכשיו קשה לי מדי, אז אני עושה את זה על ההליכון. אני עושה שניים-שלושה קילומטרים פעמיים בשבוע", אמר. למרות שזה נעשה קשה יותר ככל שהזמן עובר, הוא אומר שהוא ממשיך בזה.

לקיים מערכות יחסים אוהבות: הדבר היחיד שטאקר אמר שהוא לא יכול לחיות בלעדיו הוא אשתו. בנוסף לחבריו הצעירים, יש לו גם משפחה גדולה והוא סיפר כי הוא נהנה מחיי המשפחה שלו.

טאקר אמר שכולנו צריכים לשחרר את השנאה שלדבריו גורמת למתח ולשיפוט של אחרים, כי "בסופו של דבר היא אוכלת אותנו הרבה יותר מאשר אותם". הוא הוסיף שהמפתח למערכות יחסים אוהבות הוא להתפשר ולהודות כשאתה טועה.