רוצים שיער ארוך ושופע? מסתבר שצמח תיבול נפוץ שרוב הסיכויים נמצא במטבח או בגינה שלכם עשוי לעזור. הרוזמרין צבר הרבה הייפ בטיקטוק בזכות סגולותיו שמסייעות לטיפוח השיער, וההאשטאג #rosemaryoil צבר 2 מיליארד צפיות בפלטפורמה.

שברה שיא גינס: כך נראית האישה עם הזקן הארוך ביותר בעולם
שמונה מזונות שעשויים לעזור לכם להיפטר מהצלוליט במהירות

המדע תומך גם הוא בהוספת שמן רוזמרין לשגרת טיפוח השיער: יש רופאי עור שאומרים שרוזמרין טוב לצמיחה מחודשת של שיער אצל אנשים עם התקרחות אנדרוגנטית, צורה נפוצה של נשירת שיער, והוא גם עשוי להגן על השיער מפני גורמים סביבתיים כמו קרני על-סגול וזיהום.

במחקר קטן שנערך בשנת 2015 גילו החוקרים כי שמן רוזמרין יעיל באותה מידה כמו מינוקסידיל, הידוע גם בשם רוגיין, בצמיחה מחדש של שיער אצל גברים עם התקרחות אנדרוגנטית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לא רק שנראה כי שמן רוזמרין עוזר לעודד צמיחה מחודשת של שיער, אלא שמטופלים שהשתמשו בו דיווחו על קרקפת פחות מגרדת לאחר שלושה עד שישה חודשים בהשוואה למטופלים שהשתמשו ברוגיין. התוצאות היו מבטיחות אך יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר את הממצאים.

"השורה התחתונה היא, כן, נראה שזה עובד", אמרה ד"ר שילפי קטרפל, רופאת עור, ל"קליבלנד קליניק" בכתבה שפורסמה בחודש מרץ האחרון. "המחקר באמת גרם לאנשים לבדוק שמן רוזמרין לצמיחת השיער. זה הפך להיות הרבה יותר נפוץ במוצרים ללא מרשם גם לאחר מכן".

המרכיב העיקרי בשמן רוזמרין הוא חומצה קרנוזית, שיש לה גם תכונות אנטי דלקתיות וגם נוגדות חמצון, ונראה שהיא "מרפאת עצבים פגועים, עוזרת לזרימת הדם ומעודדת צמיחת שיער חדשה כאשר מורחים אותה על הקרקפת", על פי "קליבלנד קליניק".

רוזמרין (צילום: אינגאימג')
רוזמרין (צילום: אינגאימג')

"זרימת דם מוגברת מספקת חמצן וחומרים מזינים ומונעת זקיקי שיער פגומים שמובילים לנשירת שיער", אמרה ד"ר מישל גרין, רופאת עור, ל- "Popular Science".

גרין אמרה גם כי התכונות נוגדות החמצון של הרוזמרין יכולות לעזור להגן על הקרקפת מפני קרינת UV וזיהום.

שמן רוזמרין עשוי גם לעזור להפחית קשקשים על פי "קליבלנד קליניק", אבל יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר זאת.

את שמן הרוזמרין צריך לעסות לתוך הקרקפת ולהשאיר אותו עליה כמה שעות - רצוי למשך הלילה - פעמיים עד שלוש בשבוע, ולאחר מכן לשטוף אותו. "צריך רק כמה טיפות", אמרה ד"ר קטרפל.

שמן רוזמרין יכול לגרום לשיער להיראות שמנוני, במיוחד אצל בעלי שיער דק, ולכן חשוב למקד את השמן בקרקפת - ולא בקווצות השיער. קטרפל ממליצה לחפש מוצרים שהם 100% שמן רוזמרין טהור (ללא כל ניחוח) ולבדוק את המוצר על חלק קטן של הקרקפת תחילה, כדי לוודא שאין לכם תגובה שלילית.

אפשרות נוספת היא להכין מי רוזמרין בבית. מי רוזמרין עשויים לעבוד טוב כמו שמן רוזמרין, אמרה גרין ל- "Popular Science", ובנוסף הם זולים ועשויים לגרום לשיער להיראות פחות שמנוני משמן רוזמרין.

@katyaniomi how to make rosemary water for hair growth #rosemarywater #rosemaryoil #hairgrowth #longhair #diyhair #healthyhair ♬ t r a n s p a r e n t s o u l - WILLOW

ד"ר קטרפל ציינה שחשוב להיות סבלניים. "תצטרכו להשתמש בשמן או במי הרוזמרין פעמיים או שלוש בשבוע במשך שישה חודשים כדי לראות שיפור משמעותי", אמרה. "הישארו עקביים ותנו לזה זמן".