"רובנו היינו רוצים בית גדול יותר, אם רק היינו יכולים להרשות זאת לעצמנו", אומר האדריכל ומומחה הפנג שואי קליף טאן. "במקום זאת, למה לא להפיק את המירב ממה שיש לכם?. הנה כמה טריקים שיגרמו לבית שלכם להיראות גדול יותר.

יאיר נתניהו דורש צו הרחקה וטוען: זה מה שפעילי המחאה עושים לי
אהבה כואבת: הסימפטום של גידול במוח שאתה עלול להבחין בו בזמן סקס

אל תעמיסו

נכון שלחלקנו יש המון דברים, ואנחנו רוצים שיראו אותם או שקשה לנו להיפטר מהם כי עוד לא "מיצינו" אותם או כי יש להם ערך סנטימנטלי עבורנו, וכו'.

חשוב לדברי טאן, "לוודא שלכל דבר יש בית". אחסנו בארונות או מגירות סגורים ולא במדפים פתוחים כך שלא יהיה ניתן לראות את התכולה. זה יצור תחושה של סדר ופחות עומס. עומס עלול ליצור תחושה של בית קטן יותר. כאשר חושפים משטחים כגון שולחנות, מדפים ומשטחי עבודה, הכל נראה "פתוח יותר".

רהיטים גדולים

גם אם הבית שלכם קטן, בחרו ברהיטים גדולים. רכשו ספות בעיצוב פשוט ובצבעים בהירים. כיסאות אוכל למשל, יכולים להיות קטנים יותר לדברי המומחה.

אומנות בגדול

טאן אומר ש"אביזרים וקישוטים צריכים להיות גדולים ככל שהם יכולים להיות. פריטים כגון יצירות אמנות צריכים להיות בעלי פרופורציות יוצאות דופן כדי להעניק תחושה של קנה מידה וגובה. למנורות שולחן ונברשות יש המון נוכחות, לכן חשוב שהן תהיינה גדולות".

מדפים גבוהים

התקינו את המדפים בגובה המותניים. בצורה הזו לפי המומחה תאפשרו לחצי העליון של החדר להישאר נקי ופתוח, מה שיקנה תחושה של גובה ושל חדר גדול ומרווח.

תאורה נכונה

תאורת תקרה לפי טאן, מטילה צללים בכל הדרכים הלא נכונות. תאורה עקיפה שניתן להשיג באמצעות מנורות שולחן ורצפה גורמות לחלל להרגיש מגוון יותר ולכן מרווח.

טיפ נוסף שנותן המומחה, הוא לעולם לא לחסום חלונות, מכיוון ש"אור גורם לחדרים להיראות מוארים ורחבים יותר".

מיקום המיטה

נכון שזה מפתה למקם את המיטה הזוגית בצמוד לקיר כדי לקבל יותר שטח ריצפה, אבל זה גורם להקטנת החדר, ומה גם שאתם בטח לא רוצים לדלג מעל בן או בת הזוג שלכם בכל פעם שאתם רוצים להיכנס או לצאת מהמיטה. הרחיקו את המיטה מהקיר. גם אם הדירה שלכם קטנטנה, כל אחד ממכם צריך את המסלול שלו למיטה.

חשוב שלכל אחד יהיה את המסלול שלו למיטה (צילום: אינגאימג')
חשוב שלכל אחד יהיה את המסלול שלו למיטה (צילום: אינגאימג')

 טלוויזיה

טלוויזיה גדולה יכולה לגרום לחדר להרגיש קטן יותר. נסו למקם אותה במקום שלא תוכלו לראות כשאתם נכנסים לחדר, כמו הקיר של הדלת.

פינת עבודה

אם אתם עובדים מהבית או זקוקים ל"משרד" או לפינת עבודה לאחר שעות העבודה, וכך גם בן או בת הזוג, הטריק של טאן הוא להציב שני שולחנות אחד מול השני. כך, לדבריו, שטח השולחן מתרחב או נראה שהוא מתרחב, ואתם מגדילים את השטח שברשותכם.

מיטת קומותיים 

"לעולם לא הייתי ממליץ על מיטות קומותיים אלא אם אין לכם ברירה", אמר המומחה. "זה נראה כאילו אתם חוסכים מקום, אבל זה בטח מתסכל לישון אחד מעל השני. במקום זאת, בחרו במיטות נפרדות וחלקו את החדר לאזורים, אולי באמצעות שני שולחנות זה מול זה באמצע. ניתן להציב יחידת מדפים כדי ליצור אזורים נפרדים, אך אסור לחסום את הגישה לאזורים".