נשירת שיער היא בעיה נפוצה שיכולה להיגרם ממגוון סיבות כמו לידה, היעדר תזונה נכונה ובריאה הכוללת כמות מספקת של חלבונים ממקורות טבעיים מדי יום, ועוד.

מדענים חשפו: קשישים צריכים לקיים יותר יחסי מין - אפילו בגיל 90
יורש או יורשת? נטע אלחמיסטר ורמי גרשון חושפים את מין העובר

מחקר מצא כי מחסור בחלבון עלול להיות הגורם העיקרי לנשירת שיער, ובעקבותיו המליצו מומחים לאכול מזונות שיכולים לסייע לעצור את הנשירה כגון תרד, גרעיני חמניות, סלמון, סלק, שיבולת שועל, פלפל אדום, ביצים, עדשים, עוף ושעורה.

על פי "India Today", ישנם חמישה מרכיבים שחלקם או כולם נמצאים אצלכם בבית ויכולים לתרום לבלימת הנשירה אם תמרחו אותם על השיער.

שמן קוקוס: עשיר בחומצות שומן ויכול להעניק לחות, לחזק את השיער ולהפחית קצוות מפוצלים ואת הסבירות לנשירה. מומלץ לשפשף אותו באמצעות האצבעות כדי להקציף אותו על קצוות השיער והקרקפת. לשיער דק או שמנוני מומלץ לוותר על הקרקפת לגמרי. ניתן לשטוף לאחר חצי שעה או להשאיר אפילו למשך לילה שלם.

ג'ל אלוורה: מכיל אנזימים שיכולים לשפר את בריאות הקרקפת ולהפחית גירוד וגירוי, אשר עשויים לסייע בעקיפין במניעת נשירת השיער. אפשר לשלב ג’ל אלוורה עם שמן קוקוס ליצירת מסכת שיער יעילה, ולהשתמש בה אחת לשבוע כתחליף למרכך שיער. מומלץ להשאיר את המסכה על השיער למשך 30 דקות עד שעה, וכמובן לשטוף אחרי.

ביצים: עשירות בחלבון, ביוטין (נמצא בחלמון ומחסור בו עלול להוביל לשיער דליל ושביר) וחומרים מזינים חיוניים התומכים בצמיחה ובחוזק של השיער. ניתן לערבב שתי ביצים כפי שהן עם חצי כפית של מיץ לימון ולמרוח על השיער. לאחר 20 דקות לשטוף את השיער במים פושרים או קרים ולחפוף עם שמפו.

בצל: מגביר את זרימת הדם בזקיקי השיער ומכיל גופרית שמסייעת לצמיחת השיער. מריחה של מיץ בצל באזור הקרקפת ועל השיער עצמו יכולה לחזק אותו ולתרום גם להפחתת הנשירה. ומה לגבי הריח? לפעמים צריך לסבול קצת בשביל שיער בריא ומלא.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בצל (צילום: אינגאימג')
בצל (צילום: אינגאימג')

שמן קיק: שמן צמחי המופק מהצמח קיקיון מצוי. צבעו של השמן צהוב בהיר עד שקוף והוא חסר ריח. מכיל חומצה ריצינולאית שלה תכונות אנטי-דלקתיות ואנטיבקטריאליות, המסייעות בשמירה על קרקפת בריאה ובהפחתת נשירת שיער. יש למרוח את השמן מהשורש ועד הקצה. אפשר להשאיר את השמן למשך הלילה או לשטוף היטב 30 דקות לאחר שמרחתם.