העור שלנו סופג את כל פגעי העולם סביבנו. הוא מושפע ממזג האוויר, מהתזונה שלנו, ממתח, סטרס ועוד. כולם רוצים עור פנים בריא, נקי, חלק ומתוח, ואפשר לנסות לגרום לזה לקרות באמצעות מספר רכיבים טבעיים שנוכחותם במוצרי טיפוח תשפיע לחיוב על העור.

הכי ישראלי שיש: זה היתרון שתזכו לו אם תגיעו אחרונים למטוס
למה לא אוהבים אתכם? 10 התנהגויות שמרחיקות ממכם אנשים

אבוקדו: פרי זה עשיר בוויטמינים וחומצות שומן, ותכולתו ושמנו מככבים בתחום הקוסמטיקה בשל תכונותיהם המזינות המשפרות את גמישות ועמידות העור.

אבוקדו מפחית את היובש בעור, מגן עליו מפני פגעי מזג האוויר ויש לו השפעה נוגדת חמצון המגנה מפני רדיקלים חופשיים, מה שמסביר את השימוש הרב בו במסכות וקרמים לפנים.

דבש: משמש כתרופה טבעית לפצעים וכוויות, מעניק לחות ומשקם את העור כאשר הוא נמרח על אזורים יבשים, מחוספסים וסדוקים בשל פעולתו האנטי-דלקתית ונוגדת הקמטים. יש לו ריח נעים המעודד את השימוש בו בפורמולות מזינות נגד קמטים, שפתונים, הסרת איפור ומוצרים לניקוי העור, והוא משמש כמרכיב חיוני גם במוצרי טיפוח לשיער.

דבש (צילום: אינגאימג')
דבש (צילום: אינגאימג')

חמאת שיאה: שיאה הוא עץ פרי אפריקאי שהפרי שלו הוא אגוז שתכולת הזרע שלו עשירה בשומן שממנו מפיקים את חמאת השיאה. האגוז הוא מרכיב חשוב בתזונה באפריקה ויש לו ייעודים נוספים. 

חמאת אגוז שיאה מופקת מליבת אגוזי שׁיאה, והיא עשירה בוויטמין E עם תכונות נוגדות חמצון. חמאה זו משמרת את שכבת ההידרוליפידים של העור ומגינה עליו מפני הזדקנות מוקדמת. יש לה גם השפעה מרככת מועילה כאשר היא נמרחת על שפתיים סדוקות ושיער מקורזל או "עייף". חמאה זו מחוללת פלאים על אזורים של הפנים הסובלים מיובש כגון השפתיים או הצדדים של האף.

שמן ארגן: עץ הארגן, שגדל באופן בלעדי בדרום מערב מרוקו, מייצר שמן שנשים מרוקאיות משתמשות בו לטיפוח קוסמטי של הפנים, הגוף והשיער.

שמן הארגן עשיר בחומצות שומן, מה שהופך אותו לאידיאלי לשיפור הרכות והגמישות של העור והשיער. הוא עשיר בוויטמינים A ו-E בנוסף לפיטוסטרולים (חומרים טבעיים הדומים במבנה שלהם למולקולות הכולסטרול) ומעניק אפקט התחדשות, הגנה ושיפור של מוצקות העור והשיער.

שיבולת שועל: בשיבולת שועל נמצאים אלמנטים רבים שהוכחו כשימושיים בטיפול בעור. שיבולת שועל טחונה דק מסייעת להגן על העור ולטפל בגרד וגירוי במחלות עור שונות מכיוון שהיא מאזנת את רמת החומציות בעור, ובכך תורמת לריפוי ואף למניעת המחלות.