מרגישים שהמחשבות שלכם מכבידות עליכם? חשים תקועים במחשבות שליליות על עצמכם ועל החיים? בתקופות מלחיצות וקשות, כמו זו שרבים מאיתנו חווים כעת, אנחנו חייבים לזכור לעבוד על לחזק את עצמנו ואת ההרגשה שלנו. ככל שנהיה במקום טוב יותר עם עצמנו, כך נהיה מוכנים יותר להתמודד עם כל מה שמולנו.

אז בואו נתחיל עם צורת החשיבה שלנו. בשביל להסביר את החשיבות של צורת החשיבה שלנו, נתחיל בדוגמה עם המשפט הבא: "אם אתם חושבים שאתם יכולים ואם אתם חושבים שאתם לא יכולים, אתם צודקים". תפנימו לרגע את המשפט הזה. כשאנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעמוד במשימה כלשהי אנחנו נחפש דרכים להשלים אותה, אך אם נחשוב שאנחנו לא יכולים ונתעמק במחשבה הזו, רוב הסיכויים שלא נעשה שום צעד בכיוון הזה. זו רק דוגמה קטנה לכוח שיש למחשבות שלנו.

צורת החשיבה שלנו היא נושא עמוק ביותר ובעלת רבדים רבים. היא מושפעת מהרגלים, מנסיונות העבר, מהסביבה שלנו, ממצבנו הנפשי ומעוד גורמים שונים רבים. היא יכולה להכניס אותנו לתהום העמוק ביותר או להעלות אותנו לפסגה הגבוהה ביותר. היא תשפיע על הרגשות שלנו, התגובות שלנו ועל כל אספקט בחיים שלנו. לכן, זה כל כך חשוב לדאוג לכך שצורת החשיבה שלנו תהיה חיובית ומחזקת. זה יעזור לנו לא רק להרגשה טובה יותר, אלא גם להיות פתוחים ומחוזקים כדי להתמודד עם אתגרים שמופיעים בחיים שלנו, להגיב בצורה חיובית למה שקורה סביבנו ומשפיע על כל נושא בחיים שלנו.

אז עכשיו, כשהבנו קצת יותר את המשקל של חשיבה חיובית, להלן שלוש פעולות שיכולות לעזור עם שיפור החשיבה שלנו:

1. הערכה של מה שיש לנו בחיים: לדעתי זהו אחד הכלים החזקים ביותר לשינוי החשיבה שלנו. בקצרה, הרעיון הוא להתמקד במה שיש לנו בחיים ולהודות על כך. ככל שנעשה את זה יותר, כך נתרגל להסתכל על הצדדים החיוביים של נושאים שונים בחיים שלנו, ובהמשך זה יהיה חלק אוטומטי בחשיבה שלנו. הפעולה היא פשוטה – לשבת רגע בשקט ולהודות על מה שיש לנו בחיים – בריאות, משפחה, ילדים, זוגיות, עבודה, בית, חברים וכל דבר אחר שתחשבו עליו. מומלץ לעשות את זה בבוקר כדי לפתוח את היום באופן חיובי, וכך יהיה סיכוי טוב שהיום יימשך באותו האופן.

2. כתיבה: נסו לכתוב כל יום כמה דברים טובים שקרו לכם במהלך היום. אפשר לעשות את זה בלילה לפני שהולכים לישון, וכך זה יכול לעזור לנו ללכת לישון בהרגשה טובה. הפעולה הזו גם תעזור לנו להתרגל לחשוב בצורה חיובית ולראות את הדברים הטובים סביבנו, וככל שתעשו אותה יותר היא גם תתחיל לעבוד אוטומטית במהלך היום. בשילוב עם הוקרת תודה בבוקר, יוצא מצב שאתם פותחים ומסיימים את היום במחשבות חיוביות.

3. אישורים: תרגיל מדהים שיכול לשפר את ההרגשה שלנו כלפי עצמנו. לרוב, חשיבה שלילית באה לידיד ביטוי גם כשאנחנו חושבים על עצמנו. אחת הדרכים לשנות את זה היא ליצור טקסט כלשהו ולקרוא אותו פעם ביום או מספר פעמים ביום - טקסט שמכיל חיזוק עצמי. לדוגמה: "אני חזק, אני חכם, אני אהוב, אני מצליח, אני מצחיק". מדובר, בגדול, בכל טקסט שיכול לחזק אותנו ולעזור לנו לחשוב בצורה חיובית על עצמנו. במקרה שאתם בוחרים לעשות את זה פעם ביום, אני ממליץ לקחת הפסקה של כמה דקות בצהריים ולקרוא את הטקסט הזה.

שילוב של שלושת הפעולות האלה יתרום לצורת חשיבה חיובית ומחזקת לגבי עצמנו ולגבי כל מה שקורה בחיים שלנו. אם נעשה את זה גם בזמנים שהמלצתי, אז ייצא כך שבבוקר, במהלך היום ולפני השינה אנחנו נתרגל בצורה מודעת חשיבה חיובית. ביצוע שלושת הפעולות האלה לאורך זמן יחזק אתכם משמעותית ואתם תרגישו את השיפור הזה בכל אספקט בחיים שלכם.

אלה הם שלושה טיפים קטנים שיכולים להביא לשינויים גדולים בצורת החשיבה שלנו. תודה שקראתם וסוף שבוע חיובי לכולכם.

מארק סלטייסקי הוא מאמן אישי ועסקי, בעל ניסיון רב בהנעת תהליכים להשגת המטרה. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר הרשמי שלו או בדף הפייסבוק. 

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת פסיכולוגית מקצועית, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

מארק סלטייסקי (צילום: צילום פרטי)
מארק סלטייסקי (צילום: צילום פרטי)