כל יום אנחנו נועלים את הנעליים שלנו. חלקנו מגוונים, חלק הולכים עונה שלמה ויותר עם אותו זוג נעליים. הן לוקחות אותנו לכל מקום שאנחנו רוצים להגיע אליו אך לפעמים, כשאנחנו חולצים אותן, אנחנו יכולים להריח שהלכנו. הרבה. אז תמיד אפשר להוציא את הנעליים מהחדר ולהניח אותן במקום ייעודי שאתם לא מתכננים להתקרב אליו, אבל לא עדיף פשוט להיפטר מהריח?

"גיהנום עלי אדמות": זה הכלא בו אסירים אוכלים אחד את השני כדי לשרוד
מתי מקבלים, וכמה? זה הסכום שיתווסף למשכורת שלכם כבר בתלוש השכר הקרוב

למה הנעליים מסריחות?

לכלוך, חיידקים ופטריות מצטברים בחלק הפנימי של הנעליים ותורמים לריח רע. כשאתם צועדים או רצים, הרגליים שלכם מתחממות. זה הזמן שבו חיידקים ופטריות משגשגים וככל שחם יותר בנעליים גוברת הצחנה.

אז מה אפשר לעשות כדי להיפטר מהריח הנורא?

כביסה: אם אתם נועלים נעלי קנבס או נעליים שעשויות מכותנה או מבדים סינתטיים, יש פתרון קל מאוד בהישג יד. הכניסו אותן למכונת הכביסה והפעילו על תוכנית עדינה. אם תתנו להם להתייבש בטמפרטורת החדר, יהיה להן ריח רענן שוב. נעליים שעשויות מחומרים אחרים עלולות לאבד מצורתן המקורית או להיפרם בכביסה.

סודה לשתיה: אם תכניסו מעט סודה לשתיה לנעליים, היא תספוג את כל הריחות הרעים. השאירו את הסודה בתוך הנעליים למשך 24 שעות  ואז שאבו את החלק הפנימי של הנעליים באמצעות שואב אבק. הנעליים יריחו טוב כמו חדשות לאחר מכן. אפשרות נוספת היא לשפוך את אבקת הסודה למפית, לקשור עם גומיה, ואז להניח בתוך הנעליים. ככה לא תצטרכו לשאוב.

חומץ: מערבבים מעט חומץ וסבון כלים בקערה ומשרים בה סמרטוט. מניחים את הסמרטוט הלח בתוך הנעליים למשך הלילה. למחרת, הריח ייעלם לחלוטין.

החליפו נעליים ואווררו אותן: אם מזג האוויר מאפשר זאת, השאירו את הנעליים בחוץ בשמש. אור השמש יהרוג את כל החיידקים והעובש שחיים בנעל שלכם. טיפ נוסף יהיה לא לנעול את אותו זוג נעליים כל יום. כך הנעליים האהובות עליכם יריחו טוב יותר.

קפסולות קפה: אם יש לכם קפסולות של מכונת-קפה, נסו לשים אחת בנעל למשך הלילה ותראו איך הריח ייעלם. דברים אחרים שעובדים הם סוכר וניל וזרדים של לבנדר.